címer
VÁC A DUNAKANYAR KAPUJA
2024. április 19. | péntek
Emma napja
Vác

+17
°
C
Vác
Järvenpää
-1
°
C

Hírek

Keresés

 

NAV SAJTÓKÖZLEMÉNY


Sorban állás helyett: online ügyintézés

Személyes megjelenés nélkül egyszerûbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelezõ az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetõségekkel. Az online ügyintézés mellett ugyancsak kényelmes és gyors megoldást jelent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyfélszolgálata is.


A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhetõ, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy napjaink alapvetõ elvárása, jelentõsen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett tehát érdemes igénybe venni a NAV online szolgáltatásait. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek. A magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online keresetkimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó- jövedelem- és illetõségigazolás is kérhetõ.

Számos adóügy intézhetõ egyszerûen, egy telefonhívással is. Konkrét ügyek intézéséhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfélazonosító-szám legegyszerûbben ügyfélkapun igényelhetõ a NAV-tól a TEL nyomtatványon. Telefonon többek között javítható a hibás bevallás, kérhetõ adó-, jövedelem- és illetõség, adónemek közötti átvezetés, tájékoztatás az adószámla-egyenlegrõl, bejelenthetõ a levelezési cím vagy egészségügyi szolgáltatási járulék fizetés.

Az Online Nyomtatványkitöltõ Alkalmazással a magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online keresetkimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó-, jövedelem- és illetõségigazolás is kérhetõ.

A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintézõ Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfõtõl csütörtökig 8 óra 30 perctõl 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctõl 13 óra 30 percig hívható.

Általános tájékoztatás elõzetes regisztráció nélkül is kérhetõ a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésrõl a 32., a telefonos ügyintézõ rendszerrõl a 33. számú információs füzetben.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

EU pályázatok