címer
VÁC A DUNAKANYAR KAPUJA
2024. március 29. | péntek
Auguszta napja
Vác

+17
°
C
Vác
Järvenpää
-1
°
C

Hírek

Keresés

 

Erasmus+ programok a Királyban

Erasmus+ programok a Királyban

A 2016/17-es Erasmus+ projektek tekintetében is sikeres esztendõt tudhatnak maguk mögött a Váci SZC Király Endre Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája diákjai és tanárai.
A tanulói mobilitás húsz diáknak adott lehetõséget, hogy külföldi környezetben dolgozva kipróbálhassa szakmai tudását és további tapasztalatokat gyûjthessen.
Hat autószerelõ Esposendében, Portugáliában töltött el egy hónapot. Két helyi, családi autószerelõ mûhely fogadta õket nagy szeretettel. Tanulóink kiválóan megértették magukat a helyi szakemberekkel és bebizonyították, hogy megállják helyüket bárhol a világban. Diákjaink munkája jól jött a portugál mûhelyeknek is, mivel õk is hasonló szakember hiánnyal küzdenek, mint a hazaiak. A csendes, lenyûgözõ adottságokkal rendelkezõ óceán parti kisváros, Porto, Braga és Guimares közelségeszámtalan szabadidõs és kulturális lehetõséget biztosított tanulóinknak.
Tizennégy diákunk Kappadókiába látogathatott három hetes szakmai gyakorlatra. Hat szállítmányozási ügyintézõ és négy –négy nõi szabó valamint villanyszerelõ vágott neki a kalandos útnak. Sokan féltették a csapatot a törökországi politikai helyzet miatt, de szerencsére a helyszínen ebbõl semmit sem lehetett érezni. Változatlan szeretettel ésbarátsággal fogadták tanulóinkat. Valamennyien Nevsehir városában helyi vállalatoknál és üzletekben kaptak munkát. A törökországi helyszín, a szakmai tapasztalatok gyûjtése mellett, a kulturális, társas kompetenciák és a diákok önállóságának fejlesztésében kiemelkedõ jelentõségû.
Ugyancsak Nevsehirben járt iskolánk tanárainak és oktatóinak maroknyi csoportja. Egy workshopon vettek részt, amelynek témája a „korai iskolaelhagyás” illetve a „lemorzsolódások csökkentése” volt. A téma számunkra azért idõszerû, mert Magyarországon jelentõs azon tanulók száma, akik nem fejezik be a szakképzést. Törökországban ebben a kérdésben mérföldekkel elõttünk járnak. A veszélyeztetett tanulók száma is kisebb a családi „ráhatás” és az erõs vallási kötõdés eredményeként. Az oktatási rendszer pedig rendelkezik olyan intézményi és területi intézmény struktúrával, amelyek segítenek a problémák megoldásában. A szakképzési rendszer struktúrája pedig úgy épül fel, hogy az egyik szinten kiesõ tanulókat egy másik szinten visszavezeti a rendszerbe.
Reményeink szerint a pozitív tapasztalatok helyi keretek között is alkalmazhatók.

Feladó: Városháza

EU pályázatok