Vezetõi engedély elsõ alkalommal történõ kiváltása
Az eljárás az ügyfél kérelmére indul az Okmányirodában beszerezhetõ nyomtatványok kitöltésével.
Személyes megjelenés szükséges, mivel a vezetõi engedélyhez szükséges fénykép a Polgármesteri Hivatal Okmányirodájában készül.
Az ügy intézéséhez szükséges dokumentumok:
- személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány vagy útlevél)
- születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat
- lakóhely, tartózkodási hely vagy szálláshely igazolására alkalmas okmány
(hatósági igazolvány a személyi azonosítóról és a lakcímrõl vagy régi típusú
lakcímet tartalmazó személyazonosító igazolvány, illetve tartózkodási engedély)
- a közlekedési felügyelet által kiállított vizsgaigazolás
- egészségügyi alkalmasságot igazoló orvosi vélemény
Illetékköteles: 4.000,- Ft-os csekk kell hozzá.
A 62. életévet betöltött kérelmezõ esetében, valamint ha az egészségügyi hatóság elõírása alapján a vezetõi engedély érvényessége 1 év vagy annál rövidebb, a vezetõi engedély illetéke 1.500,- Ft.
Az eljárás jogi alapjai:
35/2000. (XI.30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekrõl
11/1998. (IV.17.) KHVM-BM együttes rendelete a közúti jármûvek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával, valamint környezetvédelmi felülvizsgálatával és ellenõrzésével kapcsolatos egyes díjakról
Az ügyintézés ideje: 20 perc
Az ügyintézés helye: 2600 Vác, Csányi László Krt. 45.
Tel.: 27/512-233, 27/512-234
(Telefonon történõ bejelentkezés lehetséges.)
Ügyintézõk:
Czakó Veronika fõelõadó
Rácz Mónika elõadó
Ügyfélfogadási idõ:
hétfõ: 9.00-18.00
kedd: 8.00-16.00
szerda: 10.00-16.00
péntek: 8.00-16.00
Szükséges okmányok
Megnevezés |
Leírás |
Beszerezhetőség |
Nyomtatvány |
|
|
|