Közélet [2020. július 20., hétfő]
Újabb bírósági ítéletek: ismét hazudtak a polgármesterről

A múlt héten érkezett elsőfokú bírósági ítéletek szerint mind az origo.hu oldalnak, mind a Hír TV-nek helyreigazítást kell közölnie városunkkal és a polgármesterrel kapcsolatos valótlan állítása miatt.

Bayer Zsolt és a székely zászló
A Hír TV Sajtóklub című négyszer leadott műsorában hangzott el Bayer Zsolttól az az állítás, miszerint a váci polgármester „éppen azért rúg ki egy kisgyermekes családot az önkormányzati lakásból”, mert a család hölgytagja székely zászlót tartott a kertben, „és hát felszólították, hogy ezt fejezze be, és ő mondta, hogy neki nincs kedve befejezni”. A műsorvezető „kis polgármester asszonynak” nevezve a váci városvezetőt, azt is kijelentette, hogy „most közölték, hogy azonnali felmondás és menjen az utcára egy általános iskolás gyerekkel”

A hamis állítás miatt a polgármester perelte be a médiát a Fővárosi Törvényszéken, amely ítéletben kötelezte a Hír TV-t, hogy a jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a valótlan állítások miatt helyreigazító közleményt tegyen közzé, az említett műsorhoz hasonló módon, azok sugárzásával egyező napokon és idősávban. A közlemény szövege is kötött:
„Helyreigazítás Vác város polgármesterével kapcsolatos valótlan tényállítás miatt
A Sajtóklub című 2020. március 2-án 21:05 órától, 2020. március 03.-án 06:00 órától, 2020. március 4.-én 02:00 órától, 2020. március 05. 13:05 órától sugárzott műsorunkban valótlanul állítottuk, hogy a váci polgármester asszony éppen azért rúgott ki egy kisgyermekes családot az önkormányzati lakásból, mert a családnak a hölgy tagja székely zászlót tartott.”


Az origo.hu is félretájékoztatta az olvasóit
Ám nem csupán a televízióadásokban, hanem – immár többedszer bírósági ítélettel bizonyítva – internetes oldalakon is sorra jelennek meg Vácot lejáratni szándékozó, rendre valótlan írásokat közlő, hazug váci online oldalakra támaszkodva olyan információk, melyek következményeként helyreigazításra kötelezik a hírközlőt. Egy másik, szintén a polgármester által indított perben érkezett meg a múlt héten a Fővárosi Törvényszék ítélete, mely szerint az origo.hu oldalnak 15 napon belül közölnie kell a következőt:
„Helyreigazítás:
Az origo.hu-n a „A váci színház színészei inkább felmondtak, mint hogy elfogadják az igazgatójukat elüldöző ellenzéki polgármester ajánlatát” című, 2020. március 3-án megjelent cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy a Váci Dunakanyar Színház színészeinek túlnyomó része inkább felmondott, semmint, hogy elfogadják a polgármester ultimátumát. A valóság az, hogy az új ügyvezető munkába állása óta egyetlen munkaviszonyban álló színművész sem mondott fel, egyetlen színész sem kérte esetleges megbízási szerződése felbontását és egyetlen színész sem tett bármilyen együttműködést megszakítani kívánó nyilatkozatot sem.”


… és akik helyben buknak sajtópert
Mint a Városháza már közölte, az elmúlt időszakban a gondola.hu még pervesztés nélkül, önként tette helyre valótlan állítását, ám aztán – részben a Vác Online weboldalon közöltekre hivatkozva, részben az ott megjelentek alapján – a hírtv.hu és a Magyar Nemzet néven megjelenő napilap online változata már bírósági döntés alapján lett arra kötelezve, hogy a megadott helyreigazítást megjelentesse.
De nem maradt ki a pervesztések sorából maga a Vác Online sem, amelyet egy olyan írása miatt marasztalt el két hete az elsőfokon eljáró Budakörnyéki Törvényszék, melynek hamis tartalmára alapozva az internetes lap a város irányítóit rögtön a címben „Alkalmatlan városvezetés” szóösszetétellel illette.

Feladó: Városháza