Banki, pénzügyi, mûszaki korlátozások, záradékok hivatalos bejegyzése és törlése
Az eljárás az ügyfél kérelmére indul az Okmányirodában beszerezhetõ nyomtatványok kitöltésével.
Személyesen, de meghatalmazott útján is intézhetõ.
Az ügy intézéséhez szükséges okmányok, nyomtatványok:
Minden esetben szükséges dokumentumok:
- a jármûhöz kiadott új típusú forgalmi engedély és törzskönyv, vagy a régi típusú forgalmi engedély,
- a korlátozás jogalapját igazoló okirat, záradék bejegyzése esetén (Opciós szerzõdés),
- a korlátozás törlését igazoló okirat, záradék törlése esetén,
- a szolgáltatási díj befizetésérõl szóló postai feladóvevény, kivéve, ha okmánycsere is történik,
- az ügyfél személyazonosság igazoló okirat,
- amennyiben a régi típusú forgalmi engedély cseréje új típusú forgalmi engedély és törzskönyv kiállítása ebben az eljárásban történik, a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének
befizetését igazoló feladóvény, vagy nyilatkozat az illetékmentességrõl.
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén szükséges dokumentumok:
- három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, illetve a Cégbíróság által kiadott másolat,
- három hónapnál nem régebbi aláírási címpéldány, illetve a Cégbíróság által kiadott másolat,
- a cég ügyintézõjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás,
- illetékmentesség esetén az arról szóló, az Illetékhivatal által kiadott igazolás is.
Meghatalmazott eljárása esetén szükséges dokumentum:
- a megbízásról szóló magán- vagy közokirat is.
Az ügy intézéséhez fizetendõ díjak, illetékek:
Okmánykiadással nem járó változtatások iránti kérelem díja, kivéve, ha régi típusú forgalmi engedély cseréjére is sor kerül. 1.500,- Ft
Amennyiben a régi típusú forgalmi engedély cseréjére is sor kerül, a forgalmi engedély illetéke. 6.000,- Ft, ekkor az 1.500,- Ft szolgáltatási díjat nem kell megfizetni.
Amennyiben a régi típusú forgalmi engedély cseréjére is sor kerül, a törzskönyv illetéke. 6.000,- Ft, ekkor az 1.500,- Ft szolgáltatási díjat nem kell megfizetni.
Az eljárás jogi alapjai:
35/2000. (XI.30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekrõl
Az ügyintézés ideje: 30 perc
Az ügyintézés helye: 2600 Vác, Március 15. tér 20. Okmányiroda
Közlekedésigazgatás (Tel.: 27/512-236-tól 512-239-ig, Fax: 27 512-240)
(Telefonon történõ bejelentkezés lehetséges.)
Ügyintézõk:
Szemes Béláné fõmunkatárs
Tányérosné Kurnász Hajnalka fõelõadó
Neubrandt Csilla fõelõadó
Dávid Katalin fõelõadó
Szivák Judit fõelõadó
Ügyfélfogadási idõ:
Hétfõ: 9-18 óráig
Kedd: 8-16 óráig
Szerda: 10-16 óráig
Péntek: 8-12 óráig
Szükséges okmányok
Megnevezés |
Leírás |
Beszerezhetőség |
Nyomtatvány |
|
|
|