Új jármû elsõ forgalomba helyezése
Az eljárás az ügyfél kérelmére indul az Okmányirodában beszerezhetõ nyomtatványok kitöltésével. Személyesen, de meghatalmazott útján is intézhetõ.
Az ügy intézéséhez szükséges okmányok, nyomtatványok:
Minden esetben szükséges dokumentumok:
- a közlekedési felügyelet által kiállított Mûszaki adatlap
- a kereskedõk részére biztosított és a jármû értékesítésekor kitöltött jármûkísérõ lap, mely 60 napnál nem lehet régebbi
- a forgalmazók által kiállított számla vagy az érintettek által megkötött szerzõdés
- a kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítás fennállását igazoló okirat
- a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének befizetését igazoló postai feladó szelvény, nyilatkozat az illetékmentességrõl
- az érvényesítõ címke díjának befizetésérõl szóló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki), vagy nyilatkozat az illetékmentességrõl
- a vagyonszerzési illeték befizetésérõl szóló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki), vagy nyilatkozat az illetékmentességrõl
- a rendszámtábla árának befizetését igazoló postai feladóvevény (az okmányiroda adja ki)
- az eljáró ügyfél személyazonosságát igazoló okirat
- több tulajdonos esetén a tulajdonosok egybehangzó nyilatkozata a törzskönyvben megjelölendõ tulajdonostársról, és a forgalmi engedélyben szereplõ üzembentartó tulajdonosról
- üzembentartói jog bejegyzése esetén a tulajdonos erre vonatkozó nyilatkozata vagy a bejegyzés alapjául szolgáló szerzõdés
- amennyiben tulajdonjogra vonatkozó záradék bejegyzésére sor kerül, az annak alapját igazoló okirat (Opciós szerzõdés)
- a törzskönyv jogosítottjának nyilatkozata a törzskönyv felfüggesztésérõl, letétérõl, stb., amennyiben van ilyen
-Szgk. esetén regisztrációs díj befizetését igazoló okirat
Jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég esetén szükséges dokumentumok:
- három hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés, illetve a Cégbíróság által kiadott másolat
- három hónapnál nem régebbi aláírási címpéldányt illetve a Cégbíróság által kiadott másolat
- a cég ügyintézõjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás
- illetékmentesség esetén az arra szóló, az Illetékhivatal által kiadott igazolás is
Meghatalmazott eljárása esetén szükséges dokumentum:
- a megbízásról szóló magán- vagy közokirat is.
Az ügy intézéséhez fizetendõ díjak, illetékek:
A forgalmi engedély illetéke 6.000,- Ft
A törzskönyv illetéke 6.000,- Ft
Az érvényesítõ címke díja 450,- Ft
A rendszámtábla ára 1 pár sorozat rendszámtábla esetén 6.500,- Ft, 1 db esetén 4.200,- Ft
A vagyonszerzési illeték mérték a hajtómotor hengerûrtartalmának minden megkezdett cm3-e után 18 Ft, az 1890 cm3-t meghaladó hengerûrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 24 Ft
+ pótkocsi össztömeg 2800 kg-ig 9.000 Ft, felette 22.000 Ft
Az eljárás jogi alapjai:
35/2000. (XI.30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról
1990. évi XCIII. törvény az illetékekrõl
11/1998. (IV.17.) KHVM-BM együttes rendelete a közúti jármûvek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával, valamint a környezetvédelmi felülvizsgálatával és ellenõrzésével kapcsolatos egyes díjakról
Az ügyintézés ideje: 40 perc
Az ügyintézés helye:
2600 Vác, Csányi László Krt. 45. Okmányiroda
Közlekedésigazgatás (Tel.: 27/512-236-tól 512-239-ig, Fax: 27 512-240)
(Telefonon történõ bejelentkezés lehetséges.)
Ügyintézõk:
Szemes Béláné fõmunkatárs
Kurnász Hajnalka fõelõadó
Neubrandt Csilla fõelõadó
Dávid Katalin fõelõadó
Szivák Judit fõelõadó
Ügyfélfogadási idõ:
Hétfõ: 9-18 óráig
Kedd: 8-16 óráig
Szerda: 10-16 óráig
Péntek: 8-16 óráig
Szükséges okmányok
Megnevezés |
Leírás |
Beszerezhetőség |
Nyomtatvány |
|
|
|