Jelentős számú érdeklődő személyes részvételével tartottak lakossági fórumot hétfőn a Városházán – tette közzé rögtön az esti eseményt követően az önkormányzat hivatalos oldala. A két meghirdetett téma, a Liget és a korzó közötti terület fejlesztési lehetősége, illetve a már évtizedek óta a hosszútávú tervekben szereplő Duna-híd lehetséges váci nyomvonala telt házat vonzott.

Elsőként Matkovich Ilona polgármester indokolta, hogy a városvezetés miért tartotta fontosnak, hogy az említett két – a város jövőjét és az itt lakók életét jelentősen befolyásoló – elképzelésről kikérje a polgárok véleményét.
 Ezt követően a Magyar Kajak-Kenu Szövetség részéről Nyikos András projektmenedzser ismertette azt a lehetőséget, mely során – több környező önkormányzattal, szervezettel együttműködve – az „Aktív turizmus fejlesztése” nevet viselő uniós pályázaton indulna városunk is. Ennek célja, hogy a Duna-parti csónakházat is magába foglaló területen fedett közösségi tér jöhessen létre, továbbá finanszírozható legyen a területrendezés, kertépítés, valamint további hajótároló épület(ek) kialakítása.
Ezt követően a Magyar Kajak-Kenu Szövetség részéről Nyikos András projektmenedzser ismertette azt a lehetőséget, mely során – több környező önkormányzattal, szervezettel együttműködve – az „Aktív turizmus fejlesztése” nevet viselő uniós pályázaton indulna városunk is. Ennek célja, hogy a Duna-parti csónakházat is magába foglaló területen fedett közösségi tér jöhessen létre, továbbá finanszírozható legyen a területrendezés, kertépítés, valamint további hajótároló épület(ek) kialakítása.

A témában közel egyórányi időtartamban véleményt nyilvánítók közül volt, aki a közösségi hasznosításra, volt, aki a sportolók kiszolgálására és volt, aki a vízi turizmus jelentőségére helyezte a hangsúlyt. A hozzászólások mondanivalója a terv üdvözlésétől annak erőteljes megkérdőjelezéséig, a megvalósíthatóság nehézségeinek taglalásáig terjedt.
 A másik aktuális vitatéma a kormány által megbízott tervezőcsoport anyaga volt arról, hogy egy új Duna-híd miként kapcsolódna városunkat is érintően az M2-es gyorsforgalmi úthoz. Taskovics Andrea főépítész prezentációjában szólt a lehetséges nyomvonalakról, melyek egyéb módon történő publikálásához (munkaközi állapotra hivatkozva) az illetékesek – akik közül senki nem vett részt a fórumon – nem járultak hozzá.
A másik aktuális vitatéma a kormány által megbízott tervezőcsoport anyaga volt arról, hogy egy új Duna-híd miként kapcsolódna városunkat is érintően az M2-es gyorsforgalmi úthoz. Taskovics Andrea főépítész prezentációjában szólt a lehetséges nyomvonalakról, melyek egyéb módon történő publikálásához (munkaközi állapotra hivatkozva) az illetékesek – akik közül senki nem vett részt a fórumon – nem járultak hozzá.
 Egy korábbi elképzelés után az önkormányzat egyértelműsítette: az iskolavárost, a belvárost, vagy a Gödöllői utat érintő megoldáshoz nem járulnak hozzá, az új anyagban már egy Vác és Sződliget között megvalósítandó alternatíva is szerepelt. (Ez egyébként már mintegy másfél évtizede is napirenden volt.)
Egy korábbi elképzelés után az önkormányzat egyértelműsítette: az iskolavárost, a belvárost, vagy a Gödöllői utat érintő megoldáshoz nem járulnak hozzá, az új anyagban már egy Vác és Sződliget között megvalósítandó alternatíva is szerepelt. (Ez egyébként már mintegy másfél évtizede is napirenden volt.)

A vázolt elképzelések kapcsán Tahitótfalu és Szentendre polgármestere (dr. Sajtos Sándor, illetve Fülöp Zsolt) is a felmerülő közlekedési problémák megoldásával kapcsolatban sorolta aggályait. Kiemelték – és ezzel a váci polgárok közül is többen egyetértettek –, hogy akár a vízi közlekedés modernizálása, egy kötöttpályás kapcsolat kialakítása szerencsésebb lenne, mint a jelenlegi elképzelések megvalósítása.
 Ezzel szöges ellentétben állt Csereklye Károly váci önkormányzati képviselő felszólalása, aki a Tahi érdekekre hivatkozva – mint mondta, akár a váci városi stadion pályáinak elköltöztetésével –  csak a vár alatti csatlakozást követő, kerékpárút mellett a Gombás patakon áthaladó és a Gödöllői út használatával az M2-re vezető nyomvonal megépítését tartotta jó megoldásnak. Voltak, akik egyik megoldást sem tartották jónak és elhangzottak szkeptikus vélemények, mondván: a hídterv a korábbi évtizedekben is inkább választási propaganda eszköze volt.
Ezzel szöges ellentétben állt Csereklye Károly váci önkormányzati képviselő felszólalása, aki a Tahi érdekekre hivatkozva – mint mondta, akár a váci városi stadion pályáinak elköltöztetésével –  csak a vár alatti csatlakozást követő, kerékpárút mellett a Gombás patakon áthaladó és a Gödöllői út használatával az M2-re vezető nyomvonal megépítését tartotta jó megoldásnak. Voltak, akik egyik megoldást sem tartották jónak és elhangzottak szkeptikus vélemények, mondván: a hídterv a korábbi évtizedekben is inkább választási propaganda eszköze volt.
 A telt házas lakossági fórum befejezésével nem ér véget a polgárok demokratikus véleménynyilvánításának lehetősége – hívja fel a figyelmet írásában a városháza. Mindkét témában lehetőség van arra, hogy még egy hétig ki-ki elküldje írásban kérdéseit, javaslatát, észrevételét a foepit11@varoshaza.vac.hu címre.
A telt házas lakossági fórum befejezésével nem ér véget a polgárok demokratikus véleménynyilvánításának lehetősége – hívja fel a figyelmet írásában a városháza. Mindkét témában lehetőség van arra, hogy még egy hétig ki-ki elküldje írásban kérdéseit, javaslatát, észrevételét a foepit11@varoshaza.vac.hu címre.
 
			 
 




























































 
                
