A hátrányból előnyt kovácsolunk a 75-ös számú, Vác–Balassagyarmat vasútvonalon, ahol a múlt hónapban, Magyarkút mellett kisiklott egy BZ motorvonatunk. A balesetben érintett szakasz helyreállításánál sokkal több és összetettebb munkát végzünk el, ráadásul szinte a pálya teljes hosszán. Összeállítottunk egy több, mint 3 milliárd forintnyi beruházási csomagot, amelynek köszönhetően Vác és Szokolya között „pincétől a padlásig” felújíthatjuk a vonalat, azaz teljes pályafelújítást végezhetünk, míg Szokolyától Balassagyarmatig olyan infrastrukturális fejlesztéseket hajthatunk végre, amelyek a – ma éjjel elindítandó – mérővonat „laboreredményei” alapján nem pusztán szükségesek, de tartós és érdemi minőségi javulást is hozhatnak.
A munkálatok egy részét már korábban is terveztük, de a baleset miatt most előbbre hozzuk. A beavatkozások jelentős része azonban olyan többlettartalom, amely hozzájárul ahhoz, hogy a 75-ös vasúti pálya újra a népszerűségéhez méltó állapotba kerüljön, méghozzá tartósan. A mérővonat máról holnapra virradóra dolgozik, az éjjeli és a hajnali órákban alaposan átvizsgálja a teljes pályát. Az ezt követő felújítások miatt holnaptól vágányzárat hirdetünk a december 31-ig tartó időszakra. Ez idő alatt a 75-ös vonal teljes hosszán MÁVbuszokkal szállítjuk utasainkat.
2026 első napjaitól már egy jobb és gyorsabb vasúti pályán várjuk vissza utasainkat a 75-ös vasútvonalra, ahol a menetidő rövidebb, az utazás pedig a szó szoros és átvitt értelmében is zökkenőmentesebb lesz, mint a közelmúltban. Október 31-én azonnal kezdődik a munka!
A Vác–Drégelypalánk–Balassagyarmat vonalon október 31-től szünetel a vonatforgalom, a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják az S750-es vonatok utasait. A komplex felújítás Vác és Szokolya között összesen 7 kilométernyi vágányt érint: 14 ezer vasbetonaljat építünk be, 14 kilométernyi sínt cserélünk, javítunk 10 ezer sínfuratot, átépítünk 5 közúti-vasúti átjárót, továbbá nagygépes vágányszabályozást is végzünk. A Szokolya és Balassagyarmat közötti szakaszra a mérési eredmények figyelembe vételével határozzuk meg pontosan az emelt szintű karbantartás helyszíneit és feladatait.
Információ az alábbi linken:
Forgalmi rend
- Az S750-es vonatok helyett MÁVbuszok járnak Vác, autóbusz-állomás és Diósjenő, illetve Balassagyarmat vasútállomás között, igazodva Vácon a Z70-es vonatokhoz.
- Ezek a járatok nem érintik Fenyveshegyet, Magyarkút-Verőcét, Magyarkutat és Szokolyát és Sáferkút megállóhelyet, de Szendehelyen megállnak az általános iskolánál is.
- Hétköznapokon az utasforgalomhoz igazodva Vác, autóbusz-állomásról 7:38-kor többlet pótlóbusz is indul Vác, Szérűskert Oktatási Centrumhoz, illetve munkanapokon 7-9 óráig és 13-17 óráig valamennyi VOLÁN-járaton elfogadják a vasúti jegyeket a Vác, autóbusz állomás és Kisvác, vasútállomás/Vác, Szérűskert autóbusz-forduló szakaszon.
 
- Vác és Magyarkút között állomáspótló mikrobuszok közlekednek, Kisvác, Fenyveshegy és Magyarkút-Verőce érintésével.
- Fenyveshegy jobb kiszolgálása érdekében a 350-es VOLÁN-járatokon is érvényesek a vasúti jegyek Vác és Kismaros között.
 
- Szokolya a menetrendszerinti 351-es és 352-es VOLÁN-buszokkal érhető el, melyeken elfogadják a vasúti jegyeket is.
- A pótlóbuszokon és a VOLÁN járatokon kerékpár nem szállítható.
A Vác–Magyarkút közötti MÁVbuszok megállóhelyei:
- Vác, autóbusz-állomás (14-es kocsiállás)
- Vác, Kisvác vasútállomás (a 12-es főúton)
- Verőce, Ipartelep (a 12-es főúton)
- Verőce, Művelődési ház (átszállópont a főváros felé közlekedő Z70-es vonatokra, itt csak a reggeli első 4 járat áll meg Vác felé)
- Magyarkút-Verőce vasúti megállóhely (a Magyarkúti úton, a vasúti átjáró közelében)
- Magyarkút, Irma-forrás
A Vác–Diósjenő–Balassagyarmat közti MÁVbuszok megállóhelyei:
- Vác, autóbusz-állomás (14-es kocsiállás)
- Vác, Kisvác vasútállomás (a 12-es főúton)
- Szendehely, Általános Iskola
- Berkenye vasúti megállóhely
- Nógrád vasútállomás
- Diósjenő vasútállomás
- Borsosberény, 2-es főút
- Nagyoroszi vasútállomás
- Nagyoroszi, Pataki elágazás (Drégelyvár)
- Drégelypalánk, Posta (Drégely)
- Drégelypalánk vasútállomás
- Ipolyvece, vasútállomás bejárati út
- Dejtár, ABC
- Ipolyszög, vasútállomás bejárati út
- Balassagyarmat vasútállomás
A vágányzár a tervezetthez képest hamarabb, illetve hosszabb szakaszon kezdődik, ezért előfordulhat, hogy október 31-én kora délutánig a menetrendi keresők (emma.mav.hu, jegy.mav.hu), illetve a MÁV, MÁV+ applikáció nem tud valós idejű adatokkal tervezni. Kérjük, hogy utazásuk előtt az állomásokon kihelyezett hirdetményekből, illetve az online vágányzári menetrendből tájékozódjanak.
Térképek az buszok megállási helyeiről
Az állomásokon, online felületeinken közzétett hirdetmények fejléce december 13-i dátumot jelöl, ez azonban nem a munkálatok határidejét jelöli, hanem a menetrendváltás előtti utolsó napot. A 2025/26-os menetrendhez igazodó vágányzári hirdetmények – a módosítások érvénytartamával – várhatóan november második felében kerülnek ki az utastájékoztatási felületekre.
A pályafelújítás hatása a közúton közlekedőkre
A Vác–Drégelypalánk–Balassagyarmat vasútvonalon a fénysorompókat kikapcsolják a munkálatok miatt. A KRESZ értelmében, ha a fénysorompó sötét, vagyis jelzést nem mutat, a vasúti átjáró előtt minden esetben megállással kell meggyőződni az átkelés veszélytelenségéről. Kérjük a közúton közlekedőket, hogy a vasúti átjárókat fokozott körültekintéssel, a KRESZ vonatkozó szabályainak maradéktalan betartásával közelítsék meg!
A munkavonatok és munkagépek vezetői a munkavégzés idején fokozott figyelemmel, szinte lépésben közelítik meg az átjárókat, azonban a balesetek megelőzése érdekében a közúti közlekedők részéről is elengedhetetlen a fokozott figyelem és az óvatosság.
forrás: MÁVinform
 
			 
 











































 
                
