A kormányzati propaganda egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, erről ugyanis a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezek alapján írja most a Telex, hogy március 10. és április 8. között a Megafon 143,6 millió forintot költött el 206 szponzorált posztra.
A fideszes „influenszerek” a legtöbb pénzt Magyar Péter gyalázására szórták el (ami azért érdekes, mivel a kormánypárti politikusok folyamatosan azt kommunikálják, hogy nem kell tőle tartaniuk, szavazóik nem bizonytalanodtak el, és egyébként is alkalmatlan a politikusi szerepvállalásra.
A fennmaradó összeg a közelgő önkormányzati és EP-választások kapcsán az ellenzék és Brüsszel támadására megy el, ezt a feladatot az álcivil CÖF vette át (havi számla: 63 millió forint).
Összehasonlításképpen: ez a 143 millió 10 millió forinttal több, mint amit a Megafon 2021-ben, az ellenzéki előválasztás idején költött el öt hét alatt.