Miközben akkora a költségvetési hiány, hogy a kormány újabb megszorításokat jelentett be.
Bár már június elején sor került az adás-vételi szerződés aláírására, Nagy Márton csak most árult el részleteket a Budapest Airport Zrt. többségi tulajdonának megvásárlásáról. A nemzetgazdasági miniszter és a francia Vinci vezérigazgatójának keddi sajtótájékoztatójából az derült ki, hogy:
- A reptér árát a Vincivel a megszerzett tulajdonrész (80-20) arányában fizették ki, vagyis az állam 2,48 milliárd eurót, a Vinci 620 millió eurót.
- A magyar állam körülbelül 980 milliárd forintos részét körülbelül egyharmad részben a költségvetésből, egyharmad részben az Eximbank hiteléből, egyharmad részben állami tulajdon értékesítéséből szedték össze.
- A magyar állam nem üzemeltető, ez a franciák feladata lesz, csak a fejlesztési irányokat szabja meg.
- A kormány célja, hogy a mostani 14 millióról 2030-ra 20 millióra, 2040-re 25 millióra emelkedjen az utasszám.
- Ennek eléréséhez további fejlesztések kellenek, többek között egy új terminál és a reptér eléréséhez szükséges infrastruktúra fejlesztése (gyorsforgalmi, gyorsvasút, hotel, parkoló). Ezekre a fejlesztésekre számításaik szerint további egy milliárd eurót kell költeni a következő évtizedben.
- A kormány 2025. január 1-től kivezeti a légitársaságokat sújtó különadókat.
- Az elmúlt hetek repülőtéri káoszáért elsősorban a légi irányítás a felelős.