Az Összefogás Vácért képviselői, és a városvezetés is ellenzi, hogy a váci hidat a Duna-parti sétányon, vagy az iskolavárosban építsék meg, illetve, hogy annak forgalmát ráengedjék a belvárosra. A híd kivitelezése azután került ismét a politikai vita középpontjába, hogy a Fidesz–KDNP képviselője, Imre Zsolt azokról a közlekedési alternatívákról tartott fórumot, amik Vácon keresztül vezetnék az objektum forgalmát, legutóbb pedig már talajmechanikai vizsgálatokat is végeztek a Duna-parti sétány területén.
A nemrég átadott játszótértől alig 50 méterre tartottak múlt héten talajmechanikai vizsgálatokat a Duna-parti sétány területén. Azt vizsgálták a szakemberek, hogy a tervezett helyszíneken elbírná-e a betontest súlyát az altalaj. Inotay Gergely és Jess Kinga belvárosi körzeti képviselők úgy tudják, a munkákat az az Unitef Zrt. rendelte meg, akit az Építési és Közlekedési Minisztérium bízott meg a híd tervezési feladataival. A belvárosi körzetekért újrainduló jelöltek szerint ez a fizikai előkészítés is jelzi azt a kormányzati elképzelést, ami akár képes lenne ezen a területen megépíteni a hidat, amit ezek szerint Fidesz-KDNP váci jelöltjei is teljes mellszéleséggel támogatnának.
“Az Összefogás Vácért tagjai elhatárolódnak attól a kormányzati tervtől, amely Vác városára vezetné az új Duna-híd forgalmát! A Fidesz-KDNP és képviselői mindent alárendelnek az akkumulátorgyártás és a munkásszállók zavartalan megvalósulásának. Ehhez kapcsolódhat az új Duna-híd, amely a jelenlegi tervek alapján a nemrég teljesen felújított Duna-parti játszótérnél érne Vácra, tönkretéve ezzel városunk Duna-korzóját, növelve a város amúgy is igen élénk autóforgalmát”– szögezte le Inotay Gergely.
Jess Kinga szerint elég közvetett terhelést jelent így is a gödi akkumulátorgyár tevékenysége, azonban ha az iparváros forgalmát is ráengedik a Duna-partra vagy az iskolavárosra, akkor valóban élhetetlenné válna Vác.
“A városnak nem érdeke, hogy a nagyforgalmú út átvezetődjön a természetvédelmi, a műemléki vagy az iskolavároson keresztül. Napi 10 ezer gépjárművel nagyobb terhelés, a már most telített autóutakon, ellehetetlenítené a városlakók életét. Az akkumulátorgyártással összefüggő terhelés, a szennyvíz, a légszennyezés, a vizek veszélyeztetése és a munkásszállók kialakítása, most még egy híddal is fenyegetnek minket, elég volt, nem kérünk ebből!” – mondta Jess Kinga.
A város képviselői egyben felszólították kormánypárti kihívójukat, határolódjanak el a várost tönkretévő átgondolatlan beruházásoktól.
“Sajnos azt tapasztaljuk, hogy a helyi Fidesz-KDNP, Imre Zsolt csapata, minden kormányzati érdeket kiszolgálnak, semmibe véve a váciak érdekeit. Nem tiltakoztak a SAMSUNG-gyár szennyvizének Vácra hozása ellen, nem szavazták meg azokat a módosításokat, melyekkel megakadályoztuk új munkásszállók létesítését Vácon, és persze a kormányzati elvonások miatt sem emeleték fel szavukat. A Fidesz-KDNP képviselőjelöltje Pető Csilla, Vigh Mihály, Turi Balázs, Niegreisz Mihály fejlődést ígértek, ugyanakkor hallgatásukkal támogatják a Duna-part tönkretételére irányuló terveket.”
Az Összefogás képviselői hozzátették, amennyiben a kormánypártiak nem mondanak le a híd belvárosi és szérűskerti megépítéséről és nem hallják meg a váciak hangját, akkor aláírásgyűjtésbe kezdenek.