Mint ismert, a becslések szerint napi plusz 10-12 ezres városi gépjárműforgalmat generálna egy tervezett váci Duna-híd abban az esetben, ha a jelenlegi csatlakozási alternatívák (szérűskerti vagy a vár alatti lehajtó) valósulnának meg.
A városvezetés korábban már több alkalommal leszögezte: az ilyen megvalósítás durva beavatkozás lenne városunk épített környezetébe, jelentős mértékben rontaná a váci emberek komfortérzetét és mindennapos életvitelét. Az önkormányzat az itt élők mindennapjaira erős negatív hatással bíró kormányzati elképzelés ellen a leghatározottabban fel fog lépni.
Hogy milyen egyéb megoldások lehetségesek, illetve, hogy a mostani tervek miért nem voltak észszerűek már a megelőző évek kormánypárti ígérgetéseinek idején sem, arról az ESTV Nagyító című műsorában Kegyes Zoltán főszerkesztő kérdezte Dobrocsi Endre közlekedésbiztonsági szakértőt.