Az Erste Bank elemzői háttérbeszélgetésén a szakértők arra a szomorú tényre hívták fel a figyelmet, hogy a magyar társadalomban sokan nem azt az élelmiszert veszik meg, amit szeretnének, hanem azt, amire pénzük van.
Fórián Zoltán, az Erste Agrár Kompetencia Központ vezető agrárszakértője az InfoRádióban arról beszélt, igazi divatja van az élelmiszer-piaci akcióknak, vagyis olyan kereskedelmi márkák felé fordultunk, és még inkább a legolcsóbb árukat keressük, ismét „nemzeti sport” lett az akcióvadászat. Ez persze szorosan összefügg a fizetőképességgel, azaz sokaknak egész egyszerűen nincs pénze a közép- és felsőkategóriás élelmiszerekre.
Az ezek iránti érdeklődés csak akkor növekedhet, ha növekednek a jövedelmek, de ez „egy hosszú távú folyamat, hiszen a lakosság elsőként a nagyberuházásait – lakásfelújítás, autó például – kezdi el pótolni, és csak valahol a sor végén áll az, hogy egyre több és jobb minőségű élelmiszerre fordítja a kiadásait”. Így aztán a magyar fogyasztók akár éveket is veszíthetnek a minőségi élelmiszer-fogyasztást illetően.