A Bohár Dániel és Trombitás Kristóf nevével fémjelzett Megafon nemcsak a különféle lejárató tartalmakra költött több száz millió forintnyi hirdetési pénzről ismert. A jobboldali influenszerképző már indulása óta nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a konzervatív gondolkodású átlagembereket szólítsa meg, akikből majd „profi Facebook-harcosokat” képez.
Tavaly egyszerre képezte itt magát Szádoczki Imre, a váci Fidesz elnöke, Pető Csilla a váci Fidesz-KDNP önkormányzati képviselőjelöltje, Szabó Csaba, a váci Fidelitas elnöke (aki azóta szintén jelölt), illetve a Vác Online volt- és jelenlegi főszerkesztője, Hujbert István és Saliga Zsófia is. Nem véletlen, hogy Vácot ennyien és ilyen hangsúlyosan képviselik: a várost 2019 óta az ellenzéki összefogás jelöltje, Matkovich Ilona vezeti, aki idén is ringbe száll a polgármesterségért.
A Megafon központ 2020. májusában jött létre abból a célból, hogy „megtalálja és felerősítse a nemzeti hangokat” az interneten. A Megafon azzal kívánja felvenni a versenyt a vélt „baloldali” médiatúlsúllyal szemben, hogy a jobboldali átlagfelhasználókból profi tartalomgyártókat farag, az egyes embereket hálózatba szervezi, a legtehetségesebbeknek pedig milliós hirdetésekkel növeli az elérését.
A Megafon nem piaci alapon működik: nonprofit vállalkozásként elvileg nem célja a piaci értékesítés, sőt, nemzetközi mezőnyben is kiemelkedően magas összeget költ az általa képviselt alkotók produktumainak láthatóságáért. 2019 és 2023 vége között 1,3 milliárd forintért hirdették támogatott partnereik tartalmait, az idei választási kampányban pedig alig több mint 4 hónap alatt 470 millió forintot költöttek el.
forrás: Lakmusz.hu