„Ha a kormány által megbízott tervezőiroda a lakossági fórumon bemutatta, hogy a Váci híd két nyomvonala közül az egyik elképzelés a József Attila sétány felett vezetné a forgalmat, és ezt a lehetséges alternatívát a közlekedési helyettes államtitkár is megerősítette, akkor miért állítja a fideszes képviselőjelölt, hogy ott nem épül meg az az objektum?” Inotay Gergely, az Összefogás Vácért belvárosi képviselőjelöltje ezt arra reagálva mondta kihívójának, Vigh Mihálynak, hogy ő hazugságnak nevezte a jelenlegi képviselő mondatait, aki tiltakozott a híd belvárosi megvalósítása ellen.
A híd hivatalos két nyomvonala – a belvárosi és a szérűskerti – azután vált közinformációvá, miután az Összefogás Vácért féle városvezetés kikérte a kormányzati elképzelés előzetes tanulmányait és egy lakossági fórumon mutatta be a megjelenteknek.
A fideszes Imre Zsolt fórumot is tartott kormányzati szakemberekkel a híd nyomvonalairól, később a kormánypárti polgármesterjelölt a megvalósítás akadályozásával is vádolta Matkovich Ilonát. Április második hetében már szakemberek végeztek a híddal kapcsolatos talajmechanikai vizsgálatokat a Duna-parton, ami miatt civilek demonstráltak, majd Inotay Gergely és Jess Kinga, a belváros képviselői sajtótájékoztatón tiltakoztak az ellen, hogy a kormány mindent alárendel az akkustratégiának, aminek része lehet a híd itteni átgondolatlan megvalósítása.
KORÁBBAN: Az Összefogás képviselői tiltakoztak a váci híd belvárosi kivitelezése ellen
Erre reagálva viszont a kormánypárti képviselőjelölt, Vigh Mihály nevezte hazugságnak Inotay Gergely hídépítéssel kapcsolatos kijelentéseit.
Inotay Gergely viszont a kormánypárti médium cikkére emlékeztette Vigh Mihályt, amiben maga az útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkár nyilatkozott a híd lehetséges belvárosi alternatívájáról.
Abban a cikkben az államtitkár úgy nyilatkozott, hogy
„a hídfőt akár kialakíthatnák előnyösen a vár lábánál, majd az alsó Gombás-patak mentén elérhetné a 2-es számú főutat és annak igénybevételével az M2 úti csomópontot”.
Inotay Gergely kiemelte, a váci híd itteni megépítése sajnos reális veszélyt jelent. A közlekedés útvonala érintené a Natura 2000-es területet, az Euro Velo bicikliutat, a csónakházat és a sétányt a játszótérrel. Tehát, minden olyan fejlesztést, amire a város milliókat fordított.
KORÁBBAN: Féligazságokkal tagadja a munkásszállós terveket a Fidesz jelöltje