Kizárólag piaci alapon nem működik az elektromos autók gyártása, a gépkocsik ugyanis elsősorban a vásárlóknak adott állami támogatással adhatók el, és ez nem fenntartható üzleti modell – mondta a Népszavának Győrffy Dóra közgazdász, a Corvinus Egyetem tanára. Az elektromos autógyártás nehézségeire Magyarországon legutóbb az Iváncsán történtek mutattak rá, ahol a dél-koreai SK akkumulátorgyárból közel ezer, harmadik országból érkezett munkavállalót bocsátottak el az elektromos autók iránti nyugat-európai kereslet visszaesése miatt.
Győrffy szerint a magyar kormány a gazdasági felzárkózás lehetőségét látja az akkugyárak és az elektromos autógyárak itteni letelepítésében, holott erre a célra ezek alkalmatlanok. A döntően Kínából és Dél-Koreából érkező cégek ugyanis összeszerelő-üzemeket hoztak vagy kívánnak létrehozni Magyarországon. A gazdaságpolitika rendkívül egyszerű felfogása az akku-, és e-autógyárakat preferáló elképzelés, ami a GDP-növekedését tűzte ki célul. Az e-autók iránti kereslet visszaesése miatt ugyanis még ez sem valósul meg, ahogyan ez a legutóbbi hazai ipari termelési adatokból megállapítható.
A Corvinus Egyetem tanára óriási problémának tartja, hogy hazánkban fékek és ellensúlyok nélkül születtek meg azok a gazdaságpolitikai döntések, amelyek akkumulátor és e-autó gyártó nagyhatalommá kívánják tenni Magyarországot. Hatástanulmányok és komoly elemzések, a kockázatok bemutatása nélkül születtek meg a kínai és dél-koreai cégek itteni beruházásairól hozott döntések. Ez a visszacsatolás nélküli döntéshozatal rendszerszintű probléma Magyarországon – fogalmazott. Szerinte a magyar kormány bedőlt annak az elektromos autózást kísérő eufóriának, amely világszerte rövid ideig tapasztalható volt. Óriási állami támogatásokkal segítette és segíti ezeket a beruházásokat, és még arra sincs válasz, ez megtérül-e valaha. A közgazdász úgy látja, az elektromos autózásra épülő gazdaságpolitika zsákutca, amelyből minél előbb vissza kellene fordulni, minimalizálni az ezzel kapcsolatos veszteségeket.