Közlekedési szakemberek is értetlenül állnak a váci híd nyomvonalait felvázoló kormányzati elképzelés előtt, amely a Duna-parti sétányra vagy a szérűskerti iskolavárosra engedné rá a leendő objektum forgalmát. Dobrocsi Endre és Makrai Zsolt közlekedésmérnökök szerint mindkét útvonal alternatívája helyett létezne jobb és olcsóbb megoldás. Egyúttal rámutattak: semmilyen olyan előzetes hatásvizsgálattal nem találkoztak eddig, amiben mérték volna, hogy szükség van-e egyáltalán erre a hídra, és hogy az milyen terhelést jelentene a város közlekedésére.
Alsóváros ellenzéki képviselőjelöltje elutasítja azt a kormányzati alternatívát, ami a váci híd forgalmát a Diadal téren és a József Attila sétányon keresztül vezetné fel a Dunát átívelő objektumra. Makrai Zsolt úgy fogalmazott: mint alsóvárosi lakó és mint közlekedésmérnök is tiltakozik az ellen, hogy a hidat a sétányon építsék meg, és hogy annak forgalmával túlterheljék az amúgy is nehezen közlekedhető városrészt.
“Az a híd, amit itt szeretnének felépíteni, az mind Alsóvárosnak az eddigi forgalmát, nagy forgalmát, ami most is napi megpróbáltatások elé állítja az itt lakókat, az többszörösére növelné. Úgy gondolom, hogy lakóként nem engedhetjük meg magunknak, és nagyon remélem, hogy a következő városvezetés ugyanezeket a hasonló gondolatokat magává teszi és mindent meg fog tenni, hogy városunknak, ennek a történelmi városnak lehetőségeit, szépségét ne rondítsák el” – emelte ki Makrai Zsolt, az Összefogás Vácért 2024 Egyesület 5-ös választókörzetének képviselőjelöltje.
Dobrocsi Endre közlekedésmérnök rámutatott, egy híd megépítését mindenféleképp meg kell, hogy előzzék olyan mérések, amik például azt vizsgálják, hogy az útvonalak összekötése milyen forgalmat generálna a híd környezetében. A szakember kiemelte, egyelőre nyomát se lelni hasonló tanulmányoknak. Ráadásul, egy hidat legkevésbé építenek lakott területen belül. Két korábbi verzió is létezett, melyek vagy északon, vagy a város alatt, délen, elkerülve a települést biztosítanának összeköttetést a túlparttal.
“Nagyon fontos tényező, közlekedésszakmai szempontból nem elfelejtendő, mindig figyelembe veendő: ezt a történelmi várost nem szabad megterhelni a forgalommal, tehát amennyiben és ez nyilván feltételes mód – akár Vác északi, akár a déli részén valósulna meg a híd, azt a lehető legcélirányosabban az M2-es autóútra kell terelni. Nyilván megadni a lehetőséget, ha valaki Vác városába szeretne érkezni, ebbe a szép barokk városba, ezt megtehesse, de az átmenő forgalom az mindenképpen kerülendő, hogy az a városba kerüljön.”
KORÁBBAN: Az Összefogás képviselői tiltakoztak a váci híd belvárosi kivitelezése ellen