Vác.hu
  

Hírek

Dátum:

Típus:

Kulcsszó:

 

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45.) nevében a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) által benyújtott kérelemre az M2 gyorsforgalmi út Budapest – Vác közötti szakasz létesítésére a Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály (névváltozás folytán 2020. március 1. napjától Pest Megyei Kormányhivatal Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály, a továbbiakban: Kormányhivatal) eljárás indult.
A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2005. Korm. rendelet) 8. §. (1) és (1a.) bekezdései alapján a Pest Megyei Kormányhivatal a mellékelt közleményt teszi közzé.

A kérelem és mellékletei elektronikus példányai Vác város honlapján is megtekinthetők.

Vác, 2020. március 25.

Dr. Zsidel Szilvia s. k.
jegyző

A 13-570850 Tulajdonosi Közösség földtulajdonosai részére történő haszonbérleti díj kifizetéséről, valamint tájékoztatás a 13-570850-201. kódszámú vadászterület 2020. március 13-án megtartott tulajdonosi gyűlésén hozott határozatokról.

A hirdetmény teljes szövege a csatolt dokumentumban olvasható.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
Hirdetmeny13570850kifizetes.pdf
hirdetmeny13570850201.pdf

A 12-553910 Tulajdonosi Közösség földtulajdonosai részére történő haszonbérleti díj kifizetéséről, valamint tájékoztatás a 12-553910-201. kódszámú vadászterület 2020. március 12-én megtartott tulajdonosi gyűlésén hozott határozatokról.

A hirdetmény teljes szövege a csatolt dokumentumban olvasható.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
hirdetmeny-12553910kifizetes.pdf
hirdetmeny12553910201. .pdf

Közlemények [2020. március 19., csütörtök]

Ideiglenesen változik a vasúti menetrend

A MÁV-START Zrt. tájékoztatja az utazókat, hogy 2020. március 21-22-ig és 28-29-ig Nagymaros – Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 75. sz. Vác – Balassagyarmat vasútvonalon a mellékletben szereplő 32258. sz. vonat módosított menetrend szerint közlekedik.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
hirdetmenyvasuthar.pdf

Közlemények [2020. március 19., csütörtök]

Ideiglenesen módosított vasúti menetrend

A MÁV-START Zrt. tájékoztatta az utazókat, hogy 2020. március 20/21 és 27/28-án Nagymaros – Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok (2378. és a 2388. sz.) módosított menetrend szerint közlekednek.

2020. március 21-22-ig és 28-29-ig Nagymaros - Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
A 2342, 2362, 2382, 2324 sz. vonatok rövidített útvonalon csak Nagymarosig, a 2313, 2333, 2353, 2321 sz. vonatok csak Nagymarostól közlekednek.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
hirdetmenyvasutegy.pdf
hirdetmenyvasutket.pdf

Közlemények [2020. március 18., szerda]

Tájékoztató a Központi Címregiszterről

Magyarországon számos címadatokat nyilvántartó rendszer működik a közigazgatásban. A 2015. január 1-jén működését megkezdő Központi Címregiszter létrehozásának célja az, hogy a különböző nyilvántartásokat egyetlen nyilvántartásban egyesítse, valamint az adatok pontosságát biztosítsa. A nyilvántartás naprakészen tartásáról az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője, mint címképzésért felelős szerv gondoskodik.
A központi címregiszterről és a címképzésről szóló 345/2014. (XII.23.) kormányrendelet az új címek létrehozásán túl a különböző nyilvántartásokban eltérő elemekkel rendelkező címek felülvizsgálatáról is rendelkezik.
A Váci Polgármesteri Hivatalban a város jegyzőjének nevében a központi címregiszter naprakészen tartásáról az Igazgatási Osztály, új címek képzéséről, valamint a meglévő címadatok felülvizsgálatáról az Építési Osztály továbbá a Műszaki Osztály gondoskodik.

A címek felülvizsgálata jelenleg folyamatban van, melynek eredményes lefolytatása érdekében kérjük a t. lakosság megértését és együttműködését.

A címkezeléssel érintett címek listája a mellékelt dokumentumban a közzétételtől számítva egy hónapig megtekinthető.

Tájékoztató a 2015. január 1-től érvényben lévő Központi Címregiszterrel kapcsolatos címkezelési eljárásról emelet-ajtó tekintetében:

A központi címregiszter és címkezelésről szóló, 2015. január 1-től hatályba lévő 345/2015 (XII. 23.) számú kormányrendelet az illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelöli ki címképzésért felelős szervként. Emellett előírja a címképzési szervnek az illetékességi területen található címek felülvizsgálatát.

A jelenlegi gyakorlat szerint, amennyiben a Járási Hivatal Okmányirodai Osztályán olyan címre kérnek bejelentkezést, melyet a Címnyilvántartás nem tartalmaz (vagy csak részben tartalmazza a tulajdoni lapon feltüntetett címet), a cím felülvizsgálati eljárás alá esik, melynek befejeztéig a bejelentkezés nem lehetséges.

Az újonnan képzett, illetve felülvizsgálat alá eső címek esetében a fenti kormányrendelet címképzésre vonatkozó előírásai az irányadóak, melyek szerint társasházaknál emelet-ajtó meghatározása esetén a jegyző a tulajdonos vagy a tulajdonosi közösség javaslatának megfelelően képzi a címet.

Tehát abban az esetben, ha egy adott címre nem sikerült a bejelentkezés emelet-ajtó probléma miatt, szükséges a lakás helyrajzi száma és a helyrajzi számhoz tartozó cím igazolása (emelet-ajtóra vonatkozóan is).
Amennyiben az alapító okirat nem tartalmazza a két adat egymáshoz rendelését (tehát a konkrét lakás helyrajzi számának és a pontos, emelet-ajtóval ellátott címének egy helyen történt rögzítését), abban az esetben a címképzéshez elengedhetetlenül szükséges a tulajdonosi közösség javaslatának benyújtása a jegyző felé közgyűlési határozat formájában.

dr. Zsidel Szilvia s.k.
jegyző

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
KCR_2020_februar.pdf

Rövidebb nyitvatartás a NAV központi ügyfélszolgálatain

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal fővárosi és megyei központi ügyfélszolgálatai 2020. március 18-ától heti 25 órában várják az ügyfeleket.


A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

A fővárosi (IX. kerület, Vaskapu utca 33-35., XIII. kerület, Dózsa György út 128-130., XIV. kerület, Gvadányi utca 69.), és a megyeszékhelyeken működő központi ügyfélszolgálatok módosított nyitvatartása:


hétfő: 08.30-16.00
kedd: 08.30-12.00
szerda: 08.30-16.00
csütörtök: 08.30-12.00
péntek: 08.30-11.30


Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékozatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

8 helyszínen szünetel az ügyfélfogadás Pest megyében

2020. március 17-étől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának dabasi, nagykátai, ráckevei és szigetszentmiklósi kirendeltségein, valamint a gyáli, pilisvörösvári, szentendrei, szobi Kormányablakokban működő NAV-ablakokban határozatlan ideig szünetel az ügyfélfogadás.


Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékoztatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.

A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, a hivatal kéri, hogy foglaljanak időpontot.
Időpontfoglalás nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát!

A központi ügyfélszolgálat félfogadási ideje:

Hétfő: 8:30 - 18:00
Kedd: 8:30 - 12:00
Szerda: 8:30 - 18:00
Csütörtök: 8:30 - 12:00
Péntek: 8:30 - 11:30

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Feladó: Városháza

Közlemények [2020. március 16., hétfő]

Tájékoztatás növények permetezéséről

Tájékoztatjuk Vác város polgárait, hogy 2020. március 17. – 2020 április 03. között (az időjárás függvényében) Vác város közterületein vegyesfák, valamint rózsaágyak lemosó permetezése munkáit végezzük.

Munkavégzés helye: Vác város közterületein
Alkalmazott szer: Vektafid A rovarölő
Champ DP gombaölő
Thiovit Jet gombaölő

Élelmezés egészségügyi várakozási idő: nem köteles
Munkaegészségügyi várakozási idő: 0 nap
A szerek méhekre veszélyességi kategóriája: nem veszélyes
A szerek vizekre veszélyességi kategóriája: kifejezetten veszélyes

Feladó: Városháza

Április 15-éig kérhető a tervezetek postázása

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elkészült a több mint 5,5 millió szja-bevallási tervezettel és elérhetővé tette azokat elektronikusan eSZJA felületén. Akinek nincs ügyfélkapuja – a Kormány által 2020. március 11-én elrendelt veszélyhelyzet miatt – egy hónappal tovább veheti igénybe a NAV szolgáltatását, azaz április 15-éig kérheti a tervezetek postázását. Ezzel a lehetőséggel nem kell személyesen megjelennie az ügyfélszolgálaton, hogy hozzájusson nyomtatott bevallási tervezetéhez.


Akinek nincs ügyfélkapuja, az a megszokottakhoz képest egy hónappal tovább, azaz egészen április 15-éig több lehetőség közül is választhat, hogy megkapja postán a tervezetét:
- SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon (ebben a formában:
SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn,
- a NAV honlapján elérhető űrlapon,
- levélben,
- formanyomtatványon (BEVTERVK,
- telefonon, a 1819-es hívószámon,

A NAV honlapjáról elektronikusan már elérhetők a tervezetek. Az eSZJA programon keresztül az ügyfélkapuval rendelkezők akár okostelefonon vagy tableten is megtekinthetik, és ha szükséges, ezeken az eszközökön szerkeszthetik is az szja-bevallást. A magánszemélyeknek és azoknak a tavaly egész évben katás vagy evás egyéni vállalkozóknak, akiknek volt munkahelyük és kaptak munkabért, a bevallási tervezetük automatikusan bevallássá válik, ha önállóan nem nyújtanak be szja-bevallást május 20-áig.

Az egyéni vállalkozóknak, a mezőgazdasági őstermelőknek, és az áfafizetésre kötelezetteknek a tevékenységükből származó jövedelmi, illetve az adóhivatali nyilvántartásokban nem szereplő adatokkal kell kiegészíteniük bevallási tervezetüket. Az ő esetükben továbbra is önállóan kell benyújtani a bevallást, hiszen a számukra készített tervezetek nem válnak automatikusan bevallássá, de segítségül szolgálnak a bevallás elkészítéséhez.

Az szja 1+1%-áról is május 20-áig rendelkezhetnek a felajánlók, addig választhatnak egy támogatni kívánt civil szervezetet, egy vallási közösséget vagy a Nemzeti Tehetség Programot. Az egyházak részére tavaly tett rendelkező nyilatkozatok szintén eddig az időpontig módosíthatók, vagy vonhatóak vissza.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza