Vác.hu
  

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatom Önöket, hogy a
Váci Járási Hivatal
Kormányablakaiban és az Okmányirodában

a 2018. év végi munkarend az alábbiak szerint alakul:

2018. november 30. (péntek)      munkanap (hétfői ügyfélfogadás szerint)
ügyfélfogadás: 7:00 – 17:00 óra között

2018. december  1. (szombat )  munkanap (pénteki ügyfélfogadási rend)  
ügyfélfogadás: 8:00 – 16:00 óra között

2018. december 24.  (hétfő)        PIHENŐNAP

2018. december 14. (péntek) munkanap (hétfői ügyfélfogadás szerint)
ügyfélfogadás: 7:00 – 17:00 óra között

2018. december 15.  (szombat)  munkanap (pénteki ügyfélfogadási rend)  
ügyfélfogadás: 8:00 – 16:00 óra között

2018. december 31.  (hétfő)        PIHENŐNAP

Vác, 2018. november 19.

Dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető


Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatom Önöket, hogy a

Váci Járási Hivatalban

a 2018. év végi munkarend az alábbiak szerint alakul:

2018. december   1. (szombat ) munkanap (pénteki ügyfélfogadási rend)

2018. december 24.  (hétfő) pihenőnap

2018. december 15.  (szombat) munkanap (pénteki ügyfélfogadási rend)

2018. december 31.  (hétfő) pihenőnap

2018. november 30-án (pénteken) és 2018. december 14-én (pénteken)
hétfői ügyfélfogadási rend szerint várjuk tisztelt ügyfeleinket!

Vác, 2018. november 19.

Dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető

 


Tisztelt Ügyfeleink!

 

A Pest Megyei Kormányhivatal Váci Járási Hivatal
Okmányirodai Osztályán (2600 Vác, Dr. Csányi László krt.45.)
az ügyfélfogadás kormányablakká történő átalakítás okán – 
várhatóan 4-5 hónapon keresztül szünetel.

Az Okmányirodai Osztály
2018. július 2-től ideiglenes helyszínen, a
2600 Vác, Dr. Csányi L. krt. 52. szám alatt
(„Vörösház” elnevezésű ingatlanban) fogadja az ügyfeleket.

Az ügyfeleink szíves megértését kérjük!

Vác, 2018. július 2.

Dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető


Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatom Önöket, hogy

2017. július 1-től a "P" jelű, a "Z" jelű, valamint az ún.
"taxis" (sárga színű) rendszámok

ügyintézése országos illetékességgel, bármely okmányirodában vagy kormányablakban kérelmezhető.

A Pest Megyei Kormányhivatal okmányirodáiban és kormányablakaiban előzetes időpont-foglalás alapján kerülhet sor a fenti, különleges rendszámokkal kapcsolatos ügyintézésre.

A Kormányablakokba időpontot foglalni a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon vagy saját ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) van lehetőségük, míg a Váci Okmányirodába az ügyfélkapun keresztül, vagy a 27/512-230 telefonszámon tudnak előzetesen időpontot egyeztetni.

Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében szíveskedjenek élni az előzetes időpont-foglalás lehetőségével, így elkerülhető a hosszas várakozás.

Megértésüket és türelmüket köszönjük!

Vác, 2017. július 11.

dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető


Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatom Önöket, hogy a Váci Járási Hivatal
Kormányablak Osztályán

(2600 Vác, Dr. Csányi L. krt. 16. és a
2600 Vác, Széchenyi u. 42. Vasútállomás), valamint
Okmányirodai Osztályán 
(2600 Vác, dr. Csányi L. krt. 45.)

az  „új gépjármű első forgalomba helyezése és a
külföldről behozott, használt gépjármű első forgalomba helyezése”
ügyek intézésére 
csak előzetes időpontfoglalás útján van lehetőség!

Szíves megértésüket kérem és köszönöm!
Vác, 2016. szeptember 2.

dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető



A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Vác Katasztrófavédelmi Kirendeltségének

 

TÁJÉKOZTATÁSA

a tűzvédelmi "házirendről"

Az utóbbi időszakban bekövetkezett jogszabályváltozások szerint a háromszintesnél magasabb és tíznél több lakó- vagy üdülőegységet magában foglaló épületek, épületrészek esetében 2016. március 31-ig kellett írásba foglalni az épületek használatával kapcsolatos tűzmegelőzési szabályokat.

Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat (54/2014. (XII. 5.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról, továbbiakban: OTSZ) az elérendő minimális biztonsági szintet határozza meg, a tűzvédelmi használati szabályok lényege pedig az adott épületre vonatkozó egyedi, az ott lakóktól és tartózkodóktól elvárt magatartásformák összeírása.

 

E tűzvédelmi „házirend” nem jelent többlet terhet azon házak esetében, amelyek már az OTSZ hatályba lépése (2015. március 5.) előtt is léteztek, mivel azokra addig is kötelező volt a tűzvédelmi szabályok írásba foglalása. Az OTSZ alapvetően műszaki tartalmú szabályozás, ezért került ki belőle az érintett előírás, így most egy másik BM rendelet alapján kellett a korábbi tűzvédelmi szabályokat újra elővenni. A még át nem adott, vagy csak a jövőben felépítendő lakóházak tekintetében pedig ki kell dolgozni a szabályokat. A tűzvédelmi szabályzat vonatkozásában a BM rendelet egy újdonságot hozott: annak tartalmaznia kell a készítője nevét és elérhetőségét, valamint a készítő aláírását.

Az érintett épületek köre némileg leszűkült; a régi OTSZ-ben a „kétszintesnél magasabb” kifejezés szerepelt, az új szabályozás pedig a „háromszintesnél magasabb és tíznél több lakó- és üdülőegységet magában foglaló épületekre, épületrészekre” vonatkozik.

A tűzvédelmi „házirend” tartalmazza az épületre, épületrészre vonatkozóan a tűzjelzés tartalmi követelményeit, az alkalomszerű tűzveszélyes tevékenység szabályait, a tárolásra vonatkozó előírásokat, a nyílt láng használatára és a dohányzásra vonatkozó korlátozásokat, a tüzelő- és fűtőberendezések, továbbá az elektromos berendezések használatának előírásait, a tűzoltási felvonulási területre vonatkozó szabályokat, a lakók, illetve az ott-tartózkodók riasztásának és menekülésének lehetséges módozatait, a tűzvédelmet biztosító eszközök, berendezések használatára vonatkozó előírásokat.

Vác, 2016. április 25.

Kiszelák Ferenc tű. alezredes s.k.
kirendeltség-vezető


 

LAKOSSÁGI FELHÍVÁS

az erdő- és szabadtéri tüzek megelőzésére

 

Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tüzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.

A levegő védelméről szóló 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet értelmében tilos a növényzet, illetve a növénytermesztéssel összefüggésben keletkezett, vagy kerti hulladék szabadtéri égetése, kivéve, ha azt külön jogszabály - pl. növény egészségügyi okból hatósági engedély beszerzése mellett - megengedi. Avar és kerti hulladék égetését csak az adott település önkormányzata engedélyezheti rendeletében, de égetni ebben az esetben is csak a rendeletben meghatározott helyen, napokon és módon szabad. Külterületi ingatlanok esetében, amennyiben az égetést jogszabály megengedi, előzetesen engedélyeztetni kell a tűzvédelmi hatósággal (irányított égetés). Továbbra is megengedett a kerti grillezés és a tűzön történő sütés-főzés a tűz állandó felügyelete mellett.

A szabadtéri tűzgyújtás feltételeit az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló 54/2014. (XII. 5.) BM rendelet tartalmazza. A szabadban meggyújtott tüzet soha ne hagyjuk felügyelet nélkül és minden esetben gondoskodjunk megfelelő mennyiségű oltóanyagról. Mindig legyen nálunk a tűz oltására alkalmas kézi szerszám, és csak akkora tüzet gyújtsunk, amekkorát folyamatosan felügyeletünk alatt tudunk tartani. Tájékozódjunk a várható időjárásról, mert a szél kedvez a tűz gyors továbbterjedésének. A felügyelet nélkül hagyott tűz könnyen továbbterjedhet és életveszélyt jelentő, vagy súlyos kárt okozó tüzek forrásává válhat.

A szabadtéri tűz kockázata jelentősen függ az időjárási viszonyoktól, a száraz és szeles időjárás elősegíti a tűz kialakulását, továbbterjedését. Erdőtűz-veszélyes időszakban országos szinten a vidékfejlesztési miniszter, területi szinten az erdészeti hatóság tűzgyújtási tilalmat rendelhet el, mely esetén az érintett területen akkor is tilos a tűzgyújtás - beleértve a kijelölt tűzrakhelyeket is - , ha azt egyébként más jogszabály megengedi.

A jogszabályi tilalom ellenére, illetve jogszabálytól eltérő vagy hatósági engedély hiányában végzett tűzgyújtási tevékenység miatt az önkormányzat, a környezetvédelmi hatóság és a tűzvédelmi hatóság bírságot szabhat ki.

Tűzgyújtási tilalommal és erdőtüzekkel kapcsolatos további információkén keresse fel a katasztrófavédelem oldalait (http:\\www.katasztrofavedelem.hu, http:\\.....katasztrofavedelem.hu), vagy a NÉBIH Erdészeti Igazgatóság honlapját (www.erdotuz.hu). Az Országos Tűzmegelőzési Bizottság tájékoztató kisfilmjei az alábbi linkeken tekinthetőek meg:

 

http:\\www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_video_index2&vid=39

http://www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_video_index2&vid=32

 


 

TÁJÉKOZTATÓ LÓTARTÓK RÉSZÉRE!


A közelmúltban történt lovak fertőző kevésvérűségével (FKV) kapcsolatos események, megjelent hírek/cikkek alapján szeretnénk egy részletes tájékoztatást nyújtani a lótartók részére. A tájékoztatás célja elsősorban a tévhitek eloszlatása, a lótartók jogszabályban foglalt kötelezettségeire való figyelemfelhívás, valamint a Pest Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági, Növény- és Talajvédelmi Főosztály Állategészségügyi Osztály (továbbiakban: Hivatal) segítségnyújtása a lovak azonosításához és a prevenció legfontosabb eszközeinek, lehetőségeinek ismertetéséhez.

A lótulajdonosoknak tisztában kell lenniük a lótartással járó felelősséggel és kötelezettségeikkel. Fontos megjegyezni, hogy a jogszabály nem ismerése, nem mentesíti a tartót kötelezettségei megtétele alól. Fontos továbbá, hogy a jogszabályok be nem tartása veszélyezteti egészséges lovaink életét, ezáltal a hazai lóállomány létszámát.

Amit az FKV-vel kapcsolatban tudni kell: „Ha a vérvizsgálat pozitív eredménnyel zárul, akkor az állat fertőzöttségre gyanússá válik. A 41/1997. (V. 28.) FM rendelet előírásai alapján a fertőzöttségre gyanús állatot el kell különíteni, és hatósági megfigyelés alá kell vonni. A vele együtt tartott fogékony állatokat is forgalmi korlátozás alá kell vonni, meg kell figyelni, további laboratóriumi vizsgálatnak kell alávetni.

Ha a további vizsgálatok a betegséget megállapítják, akkor az állatot állami kártalanítás mellett le kell ölni. A betegséget gyógyítani nem lehet. A forgalmi korlátozás a betegség kizárása esetén oldható fel.” (forrás: http://portal.nebih.gov.hu/web/guest/-/amit-erdemes-tudni-a-lovak-fertozo-kevesverusegerol)

A fertőzött állatok nem gyógyulnak meg, így veszélyt jelentenek fajtársaikra, illetve egyéb egypatásokra. A fertőzött állat ugyanis a tünetmentes időszakában is ürítheti a vírust egészen élete végéig.

 

Az alábbiakban azokat a jogszabályokat és kötelezettségeket ismertetjük, amelyek betartása elengedhetetlen, ha valamilyen lóféle állatot tartanak (ló, szamár, öszvér).

 

I.    REGISZTRÁCIÓS KÖTELEZETTSÉG:

A 119/2007. (X.18.) a tartási helyek, tenyészetek és az ezekkel kapcsolatos egyes adatok országos nyilvántartási rendszeréről szóló FVM rendelet 4. § (1) bekezdés c) pontja értelmében: „Az állattartónak be kell jelentenie és az Országos Adatbázisban nyilván kell tartani minden olyan tartási helyet, illetve tenyészetet, ahol legalább egy lóféle állatot tartanak.”

A tenyészet és a tartási hely Tenyészet Információs Rendszerbe történő bejelentése a www.enar.hu honlapról letölthető űrlapokon a tartási hely szerinti Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztályán keresztül tehető meg.

http://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/pest-megyei-kormanyhivatal-jarasi-hivatalai

 

II.   LÓ-AZONOSÍTÁSI KÖTELEZETTSÉG

A 110/2013 (IV.9.) a lófélék egyedeinek azonosításáról szóló Korm. rendelet 3.§ (1) bekezdése azt írja, hogy „a nem törzskönyvezett lóféléket transzponderrel meg kell jelölni. Ezen lófélék esetében az alternatív jelölés a transzponderrel történő jelölés mellett kiegészítő jelleggel végezhető.

(2) A törzskönyvezett lófélék esetében az alternatív jelölés egyedüli jelölési módszerként alkalmazható, a NÉBIH által jóváhagyott tenyésztési program alapján. Az alternatív jelölés mellett a transzponderrel történő megjelölés kiegészítő jelleggel végezhető. Amennyiben a törzskönyvezett lóféléket alternatív módon nem jelölik meg, a transzponderrel történő megjelölés kötelező.

4.§ (1) Azonosítatlan lóféle egyede forgalomba nem hozható.”

Felhívjuk a figyelmet, hogy a lóféle egyedi jelölésével egyidejűleg a lóútlevél kiváltása kötelező, az adás-vétel során az új tulajdonosra történő átírást kezdeményezni kell, a ló szállítása alkalmával a lóútlevélnek minden esetben kísérnie kell az állatot.

A lóútlevél az 504/2008/EK bizottsági rendelet I. mellékletében meghatározott adatokat tartalmazó hatósági bizonyítvány, amely tartalmazza az azonosító adatokon kívül, az állategészségügyi státuszra vonatkozó információkat is. A lóútlevélre vonatkozóan további információt a 110/2013 (IV.9) Korm.rend. nyújt.

Arra a lótartóra, aki elmulasztja regisztrációs vagy lova azonosítására vonatkozó bejelentési kötelezettségét a 1993. évi CXIV. az állattenyésztésről szóló törvény 45. § (1) bekezdés h) pontja értelmében a „hatóságnak állattenyésztési bírságot kell kiszabnia.

45/A § (2) Az állattenyésztési bírság összege 100 000 Ft-tól 20 000 000 Ft-ig, természetes személy esetében 300 000 Ft-ig terjedhet.”

A lovak azonosítása és a lóútlevél kiváltása Főváros és Pest megye területén Abay Pál megyei lótenyésztési felügyelőnél (70/319-5716) kérelmezhető.

http://www.mlosz.hu/szovetseg/dolgozoink/

 

III.   ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI STÁTUSZ VIZSGÁLATI KÖTELEZETTSÉG

Minden fél évnél idősebb lófélének kötelezően rendelkeznie kell 3 éven belüli takonykórra és 3 éven belüli fertőző kevésvérűségre (FKV) vonatkozó vérvizsgálati eredménnyel.

Lovasversenyen, lóversenyen részt vevő, illetve mindazon lovak, amelyeket tartási helyükről más helyre szállítanak:

-       évente kell, hogy FKV-re szűrve legyenek,
-       valamint 3 évente takonykórra.

A fedezőmének esetében pedig kötelező:

-       évente kétszer a takonykór szűrés;
-       évente egyszer FKV (mesterséges termékenyítésnél),
természetes fedeztetésnél 30 napnál nem régebben és sperma  gyűjtés ideje alatt 120 naponként;

-       évente egyszer tenyészbénaságra, vírusos arteritisre és ragályos méhgyulladásra idény előtt.

Fentiekben részletezett kötelező vérvizsgálatokról a 41/1997 (V.28.) az Állategészségügyi Szabályzat kiadásáról szóló FM rendelet, a 61/2002 (VIII.1) az egyes állatok szaporításának, a szaporítóanyag felhasználásának, valamint behozatalának és kivitelének állategészségügyi feltételeiről szóló FVM rendelet, valamint a 7/2003 (II.4) a ló fertőző arteritise elleni védekezésről szóló FVM jogszabály rendelkezik.

Érvényes, vérvizsgálati eredménnyel nem rendelkező, tehát tisztázatlan állategészségügyi státuszú ló tartása esetén a 2008. évi XLVI az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló törvény 63.§ (1) bekezdése szerint a hatóságnak a lótartóra élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot kell kiszabnia. Tisztázatlan állategészségügyi státuszú vagy azonosítatlan ló tartása esetén bejelentési betegség (például fertőző kevésvérűség) előfordulásakor a lótartót a hatóságnak mindennemű állami kártalanításból ki kell zárnia.

x x x

FENTIEKRE TEKINTETTEL NYOMATÉKOSAN KÉRJÜK A LÓTARTÓKAT, HOGY AMENNYIBEN AZONOSÍTATLAN SZÁRMAZÁSÚ ÉS/VAGY ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI STÁTUSZÚ LOVAKAT TARTANAK, MINÉL ELŐBB TEGYENEK ELEGET A JOGSZABÁLYI ELŐÍRÁSOKNAK. BŐVEBB INFORMÁCIÓÉRT FORDULJON A PEST MEGYEI KORMÁNYHIVATAL ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁGI, NÖVÉNY- ÉS TALAJVÉDELMI FŐOSZTÁLYÁNAK ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA (BERZE TÜNDE ÁLLATTENYÉSZTÉSI FELÜGYELŐ 06/70 903 9788, BERZET@NEBIH.GOV.HU ÉS DR. KULLA ANDRÁS HATÓSÁGI ÁLLATORVOS 06/30 952 4196, KULLAA@NEBIH.GOV.HU), VALAMINT AZ ILLETÉKES PEST MEGYEI JÁRÁSI HIVATAL ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁGI ÉS ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA FELÉ.

AZ ÖNKÉNTESEN JELENTKEZŐ, LÓTARTÁSSAL FOGLALKOZÓ GAZDÁLKODÓ EGY IDEIG MÉG SZANKCIÓ NÉLKÜL TEHET ELEGET REGISZTRÁCIÓS, LÓ-AZONOSÍTÁSI ÉS ÁLLATEGÉSZSÉGÜGYI STÁTUSZ VIZSGÁLATI KÖTELEZETTSÉGÉNEK!

Budapest, 2015. július 31.

 

Dr. Tarnai Richárd kormánymegbizott
nevében és megbízásából

dr. Varga Ákos s.k.
osztályvezető


 

Tisztelt Ügyfeleink!

Felhívom szíves figyelmüket, hogy a jövőben a Váci Járási Hivatal Földhivatali Osztálya részére a postai úton történő beadványok címzésénél a borítékon a Földhivatali Osztálynak az alábbi, pontos megnevezése és címe kerüljön feltüntetésre:

Váci Járási Hivatal Földhivatali Osztály
2600 Vác, Káptalan u. 1.


vagy

Váci Járási Hivatal Földhivatali Osztály
2601 Vác, Pf. 41.

A korábbi megnevezések borítékon történő feltüntetése esetén fennáll annak a lehetősége, hogy a küldemény a Központi Érkeztető Rendszerbe (KÉR) kerülhet, ahonnan csak napokkal később érkezik meg az osztályra, és bizonytalanná teszi az ügyirat hatósághoz érkezésének időpontját, az ügyintézési határidők kiszámítását, valamint kihatással lehet a bejegyzések későbbi ranghelyére.

Vác, 2015. június 5.

dr. Maruszki Gábor s.k.
járási hivatalvezető