Vác.hu
  

Hírek

Dátum:

Típus:

Kulcsszó:

 

Közlemények [2020. március 30., hétfő]

Nemzetközi vonatok állnak le

A MÁV-START Zrt. tájékoztatja az érintett utazókat, hogy 2020. március 30-tól a COVID 19 koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzetre való tekintettel a belföldi és nemzetközi vonatok közlekedésében a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonal vonatkozásában a következő vonatok nem közlekednek: EC 280, EC 278, EC 276, EC 274, EC 272, EC 270, EC 271, EC 273, EC 275, EC 277, EC 279 és EC 281, EC 173, EC 172 sz. HUNGÁRIA, valamint az EC 130/EC 131 sz. BÁTHORY és az EN 476/EN 477 sz. METROPOL

Feladó: Városháza

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45.) nevében a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) által benyújtott kérelemre az M2 gyorsforgalmi út Budapest – Vác közötti szakasz létesítésére a Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály (névváltozás folytán 2020. március 1. napjától Pest Megyei Kormányhivatal Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály, a továbbiakban: Kormányhivatal) eljárás indult.
A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2005. Korm. rendelet) 8. §. (1) és (1a.) bekezdései alapján a Pest Megyei Kormányhivatal a mellékelt közleményt teszi közzé.

A kérelem és mellékletei elektronikus példányai Vác város honlapján is megtekinthetők.

Vác, 2020. március 25.

Dr. Zsidel Szilvia s. k.
jegyző

Közlemények [2020. március 19., csütörtök]

Ideiglenesen változik a vasúti menetrend

A MÁV-START Zrt. tájékoztatja az utazókat, hogy 2020. március 21-22-ig és 28-29-ig Nagymaros – Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 75. sz. Vác – Balassagyarmat vasútvonalon a mellékletben szereplő 32258. sz. vonat módosított menetrend szerint közlekedik.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
hirdetmenyvasuthar.pdf

Közlemények [2020. március 19., csütörtök]

Ideiglenesen módosított vasúti menetrend

A MÁV-START Zrt. tájékoztatta az utazókat, hogy 2020. március 20/21 és 27/28-án Nagymaros – Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok (2378. és a 2388. sz.) módosított menetrend szerint közlekednek.

2020. március 21-22-ig és 28-29-ig Nagymaros - Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
A 2342, 2362, 2382, 2324 sz. vonatok rövidített útvonalon csak Nagymarosig, a 2313, 2333, 2353, 2321 sz. vonatok csak Nagymarostól közlekednek.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
hirdetmenyvasutegy.pdf
hirdetmenyvasutket.pdf

Rövidebb nyitvatartás a NAV központi ügyfélszolgálatain

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal fővárosi és megyei központi ügyfélszolgálatai 2020. március 18-ától heti 25 órában várják az ügyfeleket.


A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

A fővárosi (IX. kerület, Vaskapu utca 33-35., XIII. kerület, Dózsa György út 128-130., XIV. kerület, Gvadányi utca 69.), és a megyeszékhelyeken működő központi ügyfélszolgálatok módosított nyitvatartása:


hétfő: 08.30-16.00
kedd: 08.30-12.00
szerda: 08.30-16.00
csütörtök: 08.30-12.00
péntek: 08.30-11.30


Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékozatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

8 helyszínen szünetel az ügyfélfogadás Pest megyében

2020. március 17-étől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának dabasi, nagykátai, ráckevei és szigetszentmiklósi kirendeltségein, valamint a gyáli, pilisvörösvári, szentendrei, szobi Kormányablakokban működő NAV-ablakokban határozatlan ideig szünetel az ügyfélfogadás.


Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékoztatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.

A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, a hivatal kéri, hogy foglaljanak időpontot.
Időpontfoglalás nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát!

A központi ügyfélszolgálat félfogadási ideje:

Hétfő: 8:30 - 18:00
Kedd: 8:30 - 12:00
Szerda: 8:30 - 18:00
Csütörtök: 8:30 - 12:00
Péntek: 8:30 - 11:30

Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Pest Megyei Adó- és Vámigazgatósága

Feladó: Városháza

Közlemények [2020. március 16., hétfő]

Tájékoztatás növények permetezéséről

Tájékoztatjuk Vác város polgárait, hogy 2020. március 17. – 2020 április 03. között (az időjárás függvényében) Vác város közterületein vegyesfák, valamint rózsaágyak lemosó permetezése munkáit végezzük.

Munkavégzés helye: Vác város közterületein
Alkalmazott szer: Vektafid A rovarölő
Champ DP gombaölő
Thiovit Jet gombaölő

Élelmezés egészségügyi várakozási idő: nem köteles
Munkaegészségügyi várakozási idő: 0 nap
A szerek méhekre veszélyességi kategóriája: nem veszélyes
A szerek vizekre veszélyességi kategóriája: kifejezetten veszélyes

Feladó: Városháza

Április 15-éig kérhető a tervezetek postázása

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) elkészült a több mint 5,5 millió szja-bevallási tervezettel és elérhetővé tette azokat elektronikusan eSZJA felületén. Akinek nincs ügyfélkapuja – a Kormány által 2020. március 11-én elrendelt veszélyhelyzet miatt – egy hónappal tovább veheti igénybe a NAV szolgáltatását, azaz április 15-éig kérheti a tervezetek postázását. Ezzel a lehetőséggel nem kell személyesen megjelennie az ügyfélszolgálaton, hogy hozzájusson nyomtatott bevallási tervezetéhez.


Akinek nincs ügyfélkapuja, az a megszokottakhoz képest egy hónappal tovább, azaz egészen április 15-éig több lehetőség közül is választhat, hogy megkapja postán a tervezetét:
- SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon (ebben a formában:
SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn,
- a NAV honlapján elérhető űrlapon,
- levélben,
- formanyomtatványon (BEVTERVK,
- telefonon, a 1819-es hívószámon,

A NAV honlapjáról elektronikusan már elérhetők a tervezetek. Az eSZJA programon keresztül az ügyfélkapuval rendelkezők akár okostelefonon vagy tableten is megtekinthetik, és ha szükséges, ezeken az eszközökön szerkeszthetik is az szja-bevallást. A magánszemélyeknek és azoknak a tavaly egész évben katás vagy evás egyéni vállalkozóknak, akiknek volt munkahelyük és kaptak munkabért, a bevallási tervezetük automatikusan bevallássá válik, ha önállóan nem nyújtanak be szja-bevallást május 20-áig.

Az egyéni vállalkozóknak, a mezőgazdasági őstermelőknek, és az áfafizetésre kötelezetteknek a tevékenységükből származó jövedelmi, illetve az adóhivatali nyilvántartásokban nem szereplő adatokkal kell kiegészíteniük bevallási tervezetüket. Az ő esetükben továbbra is önállóan kell benyújtani a bevallást, hiszen a számukra készített tervezetek nem válnak automatikusan bevallássá, de segítségül szolgálnak a bevallás elkészítéséhez.

Az szja 1+1%-áról is május 20-áig rendelkezhetnek a felajánlók, addig választhatnak egy támogatni kívánt civil szervezetet, egy vallási közösséget vagy a Nemzeti Tehetség Programot. Az egyházak részére tavaly tett rendelkező nyilatkozatok szintén eddig az időpontig módosíthatók, vagy vonhatóak vissza.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Sorban állás helyett: online ügyintézés

Személyes megjelenés nélkül egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb az adóügyek intézése. A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus út, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel. Az online ügyintézés mellett ugyancsak kényelmes és gyors megoldást jelent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyfélszolgálata is.


A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy napjaink alapvető elvárása, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között. Nem kell sorban állni a postán sem egy irat átvételénél, sem a válasz feladásánál.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett tehát érdemes igénybe venni a NAV online szolgáltatásait. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek. A magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online keresetkimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó- jövedelem- és illetőségigazolás is kérhető.

Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is. Konkrét ügyek intézéséhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon. Telefonon többek között javítható a hibás bevallás, kérhető adó-, jövedelem- és illetőség, adónemek közötti átvezetés, tájékoztatás az adószámla-egyenlegről, bejelenthető a levelezési cím vagy egészségügyi szolgáltatási járulék fizetés.

Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online keresetkimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó-, jövedelem- és illetőségigazolás is kérhető.

A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.

Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Sok kicsi sokra megy

A legtöbben gyermekek fejlődésére és gyógyítására vagy állatmenhelyeknek ajánlják fel adójuk 1 százalékát. Az szja 1+1%-áról idén is egészen május 20-áig lehet rendelkezni. A támogatott szervezeteknek óriási segítséget jelentenek az adóforintok, miközben a felajánlás csak néhány perc figyelmet igényel az adózóktól.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az szja-bevallás webes felületének kezdőoldalán feltünteti a rendelkezés lehetőségét az adó 1+1 százalékáról azért, hogy minél többen a lehető legegyszerűbben támogathassanak civil szervezetet, vallási közösséget vagy a Nemzeti Tehetség Programot.

A rendelkezőnyilatkozat elektronikusan, illetve papíralapon postán vagy személyesen is benyújtható a NAV-hoz, akár a bevallás részeként, akár önálló nyilatkozatként is a „19EGYSZA” lapon május 20-áig. Az szja 1+1 százalékáról rendelkezni legegyszerűbben ügyfélkapus hozzáféréssel a NAV webes kitöltőprogramjával lehet.

A korábbi évek gyakorlatával egyezően a munkáltatók továbbra is összegyűjthetik a munkavállalóik 1+1 százalékos nyilatkozatát. Ebben az esetben legkésőbb 2020. május 10-éig lezárt borítékban kell átadni a munkáltatónak a nyilatkozatot. A lezárt boríték ragasztott felületét a munkavállalónak saját kezűleg alá kell írnia. A munkáltatónak a nyilatkozatot tartalmazó borítékot sértetlen állapotban, kísérőjegyzékkel együtt, zárt csomagban 2020. május 20-áig kell továbbítania a NAV-hoz.

Felajánlásokat kizárólag azok a civil szervezetek kaphatnak, amelyek korábban regisztráltak a NAV-nál, valamint a technikai számmal rendelkező vallási közösségek és a kiemelt költségvetési előirányzat. A NAV honlapján valamennyi lehetséges kedvezményezett megtalálható.

A vallási közösségek technikai számára szóló, formailag érvényes nyilatkozatot a NAV mindaddig automatikusan figyelembe veszi, amíg a felajánló újabb nyilatkozattal nem jelöl meg másik technikai számos kedvezményezettet, vagy a korábbi nyilatkozatát nem vonja vissza. A civil kedvezményezett és a kiemelt költségvetési előirányzat számára viszont – a korábbi évekhez hasonlóan – továbbra is évente kell megtenni a felajánlást.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza