Vác.hu
  

Hírek

Dátum:

Típus:

Kulcsszó:

 

Közlemények [2020. május 15., péntek]

Tájékoztató a Központi Címregiszterről

Magyarországon számos címadatokat nyilvántartó rendszer működik a közigazgatásban. A 2015. január 1-jén működését megkezdő Központi Címregiszter létrehozásának célja az, hogy a különböző nyilvántartásokat egyetlen nyilvántartásban egyesítse, valamint az adatok pontosságát biztosítsa. A nyilvántartás naprakészen tartásáról az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője, mint címképzésért felelős szerv gondoskodik.
A központi címregiszterről és a címképzésről szóló 345/2014. (XII.23.) kormányrendelet az új címek létrehozásán túl a különböző nyilvántartásokban eltérő elemekkel rendelkező címek felülvizsgálatáról is rendelkezik.
A Váci Polgármesteri Hivatalban a város jegyzőjének nevében a központi címregiszter naprakészen tartásáról az Igazgatási Osztály, új címek képzéséről, valamint a meglévő címadatok felülvizsgálatáról az Építési Osztály továbbá a Műszaki Osztály gondoskodik.

A címek felülvizsgálata jelenleg folyamatban van, melynek eredményes lefolytatása érdekében kérjük a t. lakosság megértését és együttműködését.

A címkezeléssel érintett címek listája a mellékelt dokumentumban a közzétételtől számítva egy hónapig megtekinthető.

Tájékoztató a 2015. január 1-től érvényben lévő Központi Címregiszterrel kapcsolatos címkezelési eljárásról emelet-ajtó tekintetében:

A központi címregiszter és címkezelésről szóló, 2015. január 1-től hatályba lévő 345/2015 (XII. 23.) számú kormányrendelet az illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelöli ki címképzésért felelős szervként. Emellett előírja a címképzési szervnek az illetékességi területen található címek felülvizsgálatát.

A jelenlegi gyakorlat szerint, amennyiben a Járási Hivatal Okmányirodai Osztályán olyan címre kérnek bejelentkezést, melyet a Címnyilvántartás nem tartalmaz (vagy csak részben tartalmazza a tulajdoni lapon feltüntetett címet), a cím felülvizsgálati eljárás alá esik, melynek befejeztéig a bejelentkezés nem lehetséges.

Az újonnan képzett, illetve felülvizsgálat alá eső címek esetében a fenti kormányrendelet címképzésre vonatkozó előírásai az irányadóak, melyek szerint társasházaknál emelet-ajtó meghatározása esetén a jegyző a tulajdonos vagy a tulajdonosi közösség javaslatának megfelelően képzi a címet.

Tehát abban az esetben, ha egy adott címre nem sikerült a bejelentkezés emelet-ajtó probléma miatt, szükséges a lakás helyrajzi száma és a helyrajzi számhoz tartozó cím igazolása (emelet-ajtóra vonatkozóan is).
Amennyiben az alapító okirat nem tartalmazza a két adat egymáshoz rendelését (tehát a konkrét lakás helyrajzi számának és a pontos, emelet-ajtóval ellátott címének egy helyen történt rögzítését), abban az esetben a címképzéshez elengedhetetlenül szükséges a tulajdonosi közösség javaslatának benyújtása a jegyző felé közgyűlési határozat formájában.

dr. Zsidel Szilvia s.k.
jegyző

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
KCR_2020_aprilis.pdf

Közlemények [2020. május 8., péntek]

Vasúti menetrend módosulás két hétvégén is

MÁV-START Zrt. tájékoztatása szerint 2020. május 16-17-ig és 23-24-ig Nagymaros – Szob állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt a 75. sz. Vác – Balassagyarmat vasútvonalon a mellékletben szereplő 32258. sz. vonat módosított menetrend szerint közlekedik.

Ugyanezen két hétvégén a Nagymaros – Szob állomások között végzett karbantartási munkák miatt a 70. sz. Budapest – Szob vasútvonalon a mellékletben szereplő vonatok módosított menetrend szerint közlekednek.
A 2342, 2362, 2382, 2324 sz. vonatok rövidített útvonalon csak Nagymarosig, a 2313, 2333, 2353, 2321 sz. vonatok csak Nagymarostól közlekednek.

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
vasutmenetrendegy.pdf
vasutmenetrendket.pdf

A váci fogorvosok 2020. 20. heti ügyeleti beosztása képünkön megtekinthető.

Feladó: Városháza

A Váci Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti osztálya a Váci Polgármesteri Hivatal részére egy fekete színű Neuzer Nelson típusú férfi kerékpárt adott át, amelyet 2020. április 28. napján a 2600 Vác, Géza király térre felvezető lépcsősor tetején találtak.

A talált tárggyal kapcsolatban érdeklődni a Vác Város Önkormányzatának honlapján szereplő telefonszámokon, vagy személyesen a Váci Polgármesteri Hivatal Jegyzői Kabinet osztályán, illetve a Polgármesteri Kabinet Szervezési és Tájékoztatási Irodáján lehet.

Vác, 2020. május 6.

Dr. Zsidel Szilvia s.k.
jegyző

Feladó: Városháza

Képünkön a Váci Bartók-Pikéthy Zeneművészeti Szakgimnázium és Zeneiskola, AMI tájékoztatója a felvételi jelentkezésről.

Feladó: Városháza

Tájékoztatjuk Vác város polgárait, hogy 2020. április 22. – 2020. május 17. között (az időjárás függvényében) Vác város közterületein Vadgesztenyefák és japán díszcseresznyék permetezése munkáit végezzük.

Munkavégzés helye: Vác város közterületein
Alkalmazott szer: Vektafid A rovarölő
Mospilan 20 SG rovarölő
Runner 2 F rovarölő
Coragen 20 SC rovarölő
Topas 100 EC gombaölő
Amalgerol növénykondicionáló
Megafol növénykondicionáló
Poli Feed növénykondicionáló

Élelmezés egészségügyi várakozási idő: 14 nap
Munkaegészségügyi várakozási idő: 0 nap
A szerek méhekre veszélyességi kategóriája: nem veszélyes
A szerek vizekre veszélyességi kategóriája: kifejezetten veszélyes

Feladó: Városháza

Közlemények [2020. április 30., csütörtök]

Busszal utazó érettségizők figyelmébe

A váci középiskolákban május 4-én megkezdődő érettségi vizsgákra utazó diákok figyelmét hívja fel a március óta életbe léptetett utazási körülményekben bekövetkezett változásokra a Volánbusz.

A módosítások összefoglalója elérhető a https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/35124 linken.

A közösségi közlekedést lebonyolító szolgáltató egyben tájékoztatja az érintetteket, hogy 2020. május 4-étől - visszavonásig, várhatóan május 21-éig - az érettségiző diákok eljutásának segítése érdekében a képen szereplő járatok a tanszüneti menetrendtől eltérően közlekednek.

Feladó: Városháza

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45.) nevében a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) által benyújtott kérelemre az M2 gyorsforgalmi út Budapest – Vác közötti szakasz létesítésére a Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály (névváltozás folytán 2020. március 1. napjától Pest Megyei Kormányhivatal Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály, a továbbiakban: Kormányhivatal) eljárás indult.
A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2005. Korm. rendelet) 8. § (1) és (1a.) bekezdései alapján a Pest Megyei Kormányhivatal a mellékelt közleményt teszi közzé.

A kérelem és mellékletei elektronikus példányai Vác város honlapján is megtekinthetők.

Vác, 2020. április 29.

Dr. Zsidel Szilvia s. k.
jegyző

Gyorsabban kaphatják vissza az áfát a kkv-k

Jelentős humánerő átcsoportosítással teljesíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Gazdaságvédelmi Akcióterv szerinti rövidebb áfakiutalási határidőket a kis- és középvállalkozásoknak (kkv). Az ellenőrzést és kockázatelemzést végzők átcsoportosításával azt is biztosítják, hogy csak a valós, jogszerűen igényelt összegek kerüljenek vissza a vállalkozásokhoz 30, illetve 20 nap alatt, a visszaélésszerű, költségvetésnek kárt okozó adózókat pedig kiszűrjék a tisztességes igénylők közül.


A Pénzügyminisztérium kérése alapján a NAV azzal próbál segíteni a jelenleg is működő kis- és középvállalkozásoknak, hogy a visszaigényelt áfát rövidebb idő alatt utalja ki. A NAV gyorsasága a jogalkotó szándéka szerint támogatja a vállalkozások likviditását.

Az érintett kkv-k az eddigi 75 nap helyett már 30 nap alatt megkaphatják a nekik visszajáró pénzt. Az adózási előéletük alapján megbízhatónak minősített kis- és középvállalkozások pedig még korábban juthatnak a visszaigényelt összeghez, esetükben 30 napról 20 napra is rövidülhet a kiutalás ideje. Akik a veszélyhelyzet előtt - a tisztességes adófizetők, és a költségvetés kárára - megsértették az adószabályokat, azaz kockázatos adózóknak számítanak, továbbra is csak 75 napon belül kaphatják vissza az áfát.

A jogosulatlan visszaigénylések kiszűrését és a folyamat gyorsítását a NAV megduplázott ellenőrzési és kockázatelemzési erőforrásokkal segíti, még differenciáltabb, több kockázati paramétert magába foglaló, széles körű kockázatelemzést végez a visszaigénylő adózóknál. Ehhez felhasználja az online adatszolgáltatásokat, amelyek a legfrissebb információkkal szolgálnak a gazdasági eseményekről. Az Online Számla rendszerből és az EKÁER adatokból nemcsak az adózók értékesítései, hanem beszerzéseik, partnerkapcsolataik is nyomon követhetők, és ugyancsak segítik a kockázatelemzést a nemzetközi információcserében érkező adatok.

A járványhelyzet miatt az ellenőrzéseket a NAV elsősorban elektronikusan végzi. Ez mind az adózók, mind a hivatal munkatársai számára biztonságos ügyintézést tesz lehetővé. Az ügyfelek is elektronikusan (ELLUGY nyomtatványon) adják át bizonylataikat ellenőrzésre, csakúgy, mint ahogy a NAV küldi az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet. A járványhelyzet előtt a NAV 2020 első negyedévében csaknem 10 ezer alkalommal végzett elektronikus módon ellenőrzést.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Úton a papíralapú tervezetek

2020. április 15-éig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen ügyfélkapus regisztrációjuk. A telefonos, a postai, a netes és a személyes igényléssel több mint 300 ezren éltek. A tervezeteket a NAV folyamatosan postázza az igénylőknek a nyilvántartásában szereplő címekre. Sőt azok is számíthatnak levélre, akiknek a tervezete a munkáltatók, kifizetők hiányos vagy téves adatszolgáltatása miatt ellentmondást tartalmaz.


A postai csomag általánosságban tartalmaz egy rövid, személyre szabott tájékoztatót, az adóbevallási tervezetet, az 1+1 százalékos rendelkező nyilatkozatot (19EGYSZA) és az annak visszaküldésére szolgáló válaszborítékot.

Bizonyos esetekben ettől eltérhet a boríték tartalma. Kiegészítő nyilatkozatot kapnak azok, akiknek a hibátlan tervezete visszaigényelhető vagy befizetendő adót tartalmaz. Visszaigényelhető adót tartalmazó tervezet esetén elég a kiegészítő nyilatkozatot aláírva visszaküldeni, melyben kiválasztható, hogy azt a NAV postai úton vagy átutalással juttassa el. A nyomtatvány kitöltésével és visszaküldésével válik a bevallási tervezet érvényes bevallássá, a visszaigényelhető összeg kiutalása annak beérkezésétől számított 30 napon belül megtörténik.

Ha befizetendő adót tartalmaz a tervezet, és annak összege nem haladja meg a 200 ezer forintot, a csatolt kiegészítő nyilatkozaton kérhető legfeljebb hat hónapra a részletfizetés. Szintén feltüntethető, hogy az adózó melyik önkéntes pénztárhoz kívánja a rendelkezés összegét utaltatni, ha több pénztárnak is tagja volt.
Kiegészítő nyilatkozat egyébként csak akkor tehető, ha a tervezet tartalmaz minden olyan jövedelmet, amelyről bevallást kell benyújtani.

Akik egyetértenek a postán kapott tervezettel és kiegészítő nyilatkozatot nem kaptak, nem kell tenniük semmit, a tervezetből automatikusan bevallás lesz.

Az áfás magánszemélyek és az őstermelők a tervezet adatainak felhasználásával készíthetik el a 19SZJA bevallást. Az őstermelőknek az idei évtől a szociális hozzájárulási adót a személyijövedelemadó-bevallásban kell bevallaniuk. Az év közben megfizetett szociális hozzájárulási adóból az adókulcs 2019. július 1-jei csökkenése miatt visszajáró összeget is a bevallásban tudják visszaigényelni.
Ha a mezőgazdasági őstermelő e tevékenységből származó bevétele 2019-ben nem haladta meg a 600 ezer forintot, akkor elegendő visszaküldenie a kiegészítő nyilatkozatot, a 19SZJA bevallást nem kell benyújtania.

Aki nem ért egyet a tervezetben szereplő adatokkal, a 19SZJA bevallást kell benyújtania 2020. május 20-áig, mivel a papíralapú tervezet adatait nem lehet módosítani.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza