Vác.hu
  

Hírek

Dátum:

Típus:

Kulcsszó:

 

A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (1134 Budapest, Váci út 45.) nevében a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft. (1133 Budapest, Váci út 76.) által benyújtott kérelemre az M2 gyorsforgalmi út Budapest – Vác közötti szakasz létesítésére a Pest Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály (névváltozás folytán 2020. március 1. napjától Pest Megyei Kormányhivatal Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály, a továbbiakban: Kormányhivatal) eljárás indult.
A környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet (továbbiakban: 314/2005. Korm. rendelet) 8. § (1) és (1a.) bekezdései alapján a Pest Megyei Kormányhivatal a mellékelt közleményt teszi közzé.

A kérelem és mellékletei elektronikus példányai Vác város honlapján is megtekinthetők.

Vác, 2020. április 29.

Dr. Zsidel Szilvia s. k.
jegyző

Gyorsabban kaphatják vissza az áfát a kkv-k

Jelentős humánerő átcsoportosítással teljesíti a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Gazdaságvédelmi Akcióterv szerinti rövidebb áfakiutalási határidőket a kis- és középvállalkozásoknak (kkv). Az ellenőrzést és kockázatelemzést végzők átcsoportosításával azt is biztosítják, hogy csak a valós, jogszerűen igényelt összegek kerüljenek vissza a vállalkozásokhoz 30, illetve 20 nap alatt, a visszaélésszerű, költségvetésnek kárt okozó adózókat pedig kiszűrjék a tisztességes igénylők közül.


A Pénzügyminisztérium kérése alapján a NAV azzal próbál segíteni a jelenleg is működő kis- és középvállalkozásoknak, hogy a visszaigényelt áfát rövidebb idő alatt utalja ki. A NAV gyorsasága a jogalkotó szándéka szerint támogatja a vállalkozások likviditását.

Az érintett kkv-k az eddigi 75 nap helyett már 30 nap alatt megkaphatják a nekik visszajáró pénzt. Az adózási előéletük alapján megbízhatónak minősített kis- és középvállalkozások pedig még korábban juthatnak a visszaigényelt összeghez, esetükben 30 napról 20 napra is rövidülhet a kiutalás ideje. Akik a veszélyhelyzet előtt - a tisztességes adófizetők, és a költségvetés kárára - megsértették az adószabályokat, azaz kockázatos adózóknak számítanak, továbbra is csak 75 napon belül kaphatják vissza az áfát.

A jogosulatlan visszaigénylések kiszűrését és a folyamat gyorsítását a NAV megduplázott ellenőrzési és kockázatelemzési erőforrásokkal segíti, még differenciáltabb, több kockázati paramétert magába foglaló, széles körű kockázatelemzést végez a visszaigénylő adózóknál. Ehhez felhasználja az online adatszolgáltatásokat, amelyek a legfrissebb információkkal szolgálnak a gazdasági eseményekről. Az Online Számla rendszerből és az EKÁER adatokból nemcsak az adózók értékesítései, hanem beszerzéseik, partnerkapcsolataik is nyomon követhetők, és ugyancsak segítik a kockázatelemzést a nemzetközi információcserében érkező adatok.

A járványhelyzet miatt az ellenőrzéseket a NAV elsősorban elektronikusan végzi. Ez mind az adózók, mind a hivatal munkatársai számára biztonságos ügyintézést tesz lehetővé. Az ügyfelek is elektronikusan (ELLUGY nyomtatványon) adják át bizonylataikat ellenőrzésre, csakúgy, mint ahogy a NAV küldi az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet. A járványhelyzet előtt a NAV 2020 első negyedévében csaknem 10 ezer alkalommal végzett elektronikus módon ellenőrzést.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Úton a papíralapú tervezetek

2020. április 15-éig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen ügyfélkapus regisztrációjuk. A telefonos, a postai, a netes és a személyes igényléssel több mint 300 ezren éltek. A tervezeteket a NAV folyamatosan postázza az igénylőknek a nyilvántartásában szereplő címekre. Sőt azok is számíthatnak levélre, akiknek a tervezete a munkáltatók, kifizetők hiányos vagy téves adatszolgáltatása miatt ellentmondást tartalmaz.


A postai csomag általánosságban tartalmaz egy rövid, személyre szabott tájékoztatót, az adóbevallási tervezetet, az 1+1 százalékos rendelkező nyilatkozatot (19EGYSZA) és az annak visszaküldésére szolgáló válaszborítékot.

Bizonyos esetekben ettől eltérhet a boríték tartalma. Kiegészítő nyilatkozatot kapnak azok, akiknek a hibátlan tervezete visszaigényelhető vagy befizetendő adót tartalmaz. Visszaigényelhető adót tartalmazó tervezet esetén elég a kiegészítő nyilatkozatot aláírva visszaküldeni, melyben kiválasztható, hogy azt a NAV postai úton vagy átutalással juttassa el. A nyomtatvány kitöltésével és visszaküldésével válik a bevallási tervezet érvényes bevallássá, a visszaigényelhető összeg kiutalása annak beérkezésétől számított 30 napon belül megtörténik.

Ha befizetendő adót tartalmaz a tervezet, és annak összege nem haladja meg a 200 ezer forintot, a csatolt kiegészítő nyilatkozaton kérhető legfeljebb hat hónapra a részletfizetés. Szintén feltüntethető, hogy az adózó melyik önkéntes pénztárhoz kívánja a rendelkezés összegét utaltatni, ha több pénztárnak is tagja volt.
Kiegészítő nyilatkozat egyébként csak akkor tehető, ha a tervezet tartalmaz minden olyan jövedelmet, amelyről bevallást kell benyújtani.

Akik egyetértenek a postán kapott tervezettel és kiegészítő nyilatkozatot nem kaptak, nem kell tenniük semmit, a tervezetből automatikusan bevallás lesz.

Az áfás magánszemélyek és az őstermelők a tervezet adatainak felhasználásával készíthetik el a 19SZJA bevallást. Az őstermelőknek az idei évtől a szociális hozzájárulási adót a személyijövedelemadó-bevallásban kell bevallaniuk. Az év közben megfizetett szociális hozzájárulási adóból az adókulcs 2019. július 1-jei csökkenése miatt visszajáró összeget is a bevallásban tudják visszaigényelni.
Ha a mezőgazdasági őstermelő e tevékenységből származó bevétele 2019-ben nem haladta meg a 600 ezer forintot, akkor elegendő visszaküldenie a kiegészítő nyilatkozatot, a 19SZJA bevallást nem kell benyújtania.

Aki nem ért egyet a tervezetben szereplő adatokkal, a 19SZJA bevallást kell benyújtania 2020. május 20-áig, mivel a papíralapú tervezet adatait nem lehet módosítani.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

A NAV is segíti az online hitelfelvételt

A jelenlegi helyzetben egyre több bank vezeti be az online, személyes ügyintézés nélküli hiteligénylést. A hitelfelvételhez elengedhetetlen a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által kiállított jövedelemigazolás vagy keresetkimutatás. A NAV február óta elérhető szolgáltatása, az online keresetkimutatás ezt a lépést egyszerűsíti jelentősen, hiszen a szükséges dokumentum néhány kattintással, akár otthonról is beszerezhető. Eddig csaknem 15 ezer keresetkimutatást kértek a NAV-tól ezzel a gyors és biztonságos lehetőséggel.

A NAV-nál már jó ideje, szinte minden ügy online is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás).

A pár kattintással, akár okoseszközről is igényelhető online keresetkimutatás amellett, hogy biztonságos otthoni ügyintézést tesz lehetővé, jelentősen gyorsítja és egyszerűsíti is a hiteligénylési folyamatot. A kimutatás az eBEV Portálon igényelhető. A belépés után az elektronikus keresetkimutatás a Szolgáltatások / Keresetkimutatás lekérdezés menüből indítható.

Az igénylés minden lépése elektronikusan zajlik, az igénylőnek csupán az elkészült kimutatás adatait kell ellenőriznie, ha ezek rendben vannak, a NAV eljuttatja azt a KHR-t (központi hitelinformációs rendszert) kezelő pénzügyi vállalkozásnak, ami pedig közvetlenül a megjelölt banknak továbbítja. Egyes bankoknál így a teljes hiteligénylési folyamat végigvihető online, a keresetigazolás miatt pedig biztosan nem kell kimozdulni otthonról.

Általános tájékoztatás a NAV Infóvonalán, az ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon kérhető. A NAV online szolgáltatásairól bővebb információ a https://nav.gov.hu/nav/nav_online linken található.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Speciális eljárással segíti a NAV a védekezést

Megkülönböztetett figyelemmel és gyorsasággal kezeli az állami szervek részére érkező védőfelszerelések, orvosi eszközök vámeljárásait a Nemzeti Adó- és Vámhivatal azért, hogy a kizárólag kifogástalan minőségű eszközök mielőbb eljussanak rendeltetési helyükre.

A védekezéshez használható termékek vámkezelése során speciális, gyorsan elvégezhető eljárást dolgozott ki a NAV azért, hogy a felszerelések és eszközök mihamarabb a védekezés frontvonalába, a kórházakhoz, egészségügyi intézményekhez kerülhessenek. A termékek jelentős hányada a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér légi forgalmában érkezik Magyarországra. A NAV Repülőtéri Igazgatósága elvégzi a többségében vámmentes eljárásokat, majd a vámkezelt szállítmányok a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ raktárépületbe kerülnek. Tovább szállításukról az Állami Egészségügyi Ellátó Központ szakemberei döntenek.

A NAV a piacfelügyeleti hatóságok segítségével gondoskodik arról, hogy egészségre veszélyes termékek és eszközök véletlenül se kerülhessenek az egészségügyi ellátó rendszerbe. Az eddig érkezett termékek között nem volt a szabványtól eltérő vagy silány minőségű eszköz, a piacfelügyeleti hatóságok minősítése szerint a termékek minden esetben megfeleltek a jogszabályoknak. Valamennyi, speciálisan rövid idő alatt vámkezelt szállítmány az állami koordinációnak megfelelően elhagyhatta a központi elosztóraktárt.

Az eljárásról készült fényképek médiaszerverünkről letölthetők: http://media.nav.gov.hu/media. Amely médium először használja a NAV médiaszerverét, a sajto@nav.gov.hu címre írt levélben kérhet jelszót. A fotók a NAV Facebook oldalán is megtalálhatók: https://www.facebook.com/NAVprofil/


Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

A Váci Rendőrkapitányság a Váci Polgármesteri Hivatal részére egy pénztárcát adott át, amelyet a 2600 Vác, Honvéd utcán 2020. március 29.-én találtak.

A talált tárggyal kapcsolatban érdeklődni lehet Vác Város Önkormányzatának honlapján szereplő telefonszámokon, vagy személyesen a Jogi, valamint a Szervezési és Tájékoztatási Osztályokon.

Vác, 2020. április 7.

Dr. Zsidel Szilvia s.k.
jegyző

Még egy hétig akár SMS-ben is kérhető a postázás

Akinek még nincs ügyfélkapuja, az idén is kérheti a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) szja-bevallási tervezetének postázását. Ehhez nem kell mást tennie, mint az adóazonosító jelét és a születési dátumát tartalmazó kérelmét SMS-ben vagy egyéb módon eljuttatni a NAV-hoz április 15-éig.

A NAV idén is automatikusan, külön kérés nélkül elkészítette azok szja-bevallási tervezetét, akikről munkáltatói, kifizetői adattal rendelkezik: legyen munkavállaló, őstermelő, áfa fizetésére kötelezett magánszemély vagy egyéni vállalkozó.

Az elkészített tervezeteket a NAV március 15-én elektronikus formában elérhetővé tette, tehát azok KAÜ azonosítás (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) utáni belépést követően szerkeszthetők, jóváhagyhatók.
Akinek nincs ügyfélkapuja, az adóbevallási tervezetének postázását idén egy hónappal tovább, azaz április 15-éig kérheti. Az elkészült tervezeteket a NAV tértivevényesen küldi el postán az igénylőknek.

A kérelmet benyújtani többek között az alábbiak szerint lehetséges:

• SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon (ebben a formában: SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn),
• a NAV honlapján elérhető űrlapon,
• levélben vagy formanyomtatványon (BEVTERVK),
• telefonon a 1819-es hívószámon, vagy a 06-80/20 21 22-es telefonszámon (előzetes regisztrációt igényel)


Az szja 1+1 százalékának felajánlásáról, a korábbi évekhez hasonlóan, idén is lehet elektronikusan és papíron is rendelkezni egészen május 20-ig.


Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Hasznos tanácsok a tervezethez

Az szja-bevallási tervezet már két hete elérhető a webes felületen. A tervezetet érdemes átnézni, összehasonlítani a munkáltatóktól, kifizetőktől kapott igazolásokkal, és szükség esetén módosítani, majd beküldeni. A jóvá nem hagyott tervezet – az egyéni vállalkozók, a mezőgazdasági őstermelők és az áfafizetésre kötelezettek kivételével – a május 20-ai határidő lejártát követően automatikusan bevallássá válik.

Aki olyan jövedelmet is szerzett tavaly, amelyről a NAV-hoz nem érkezett kifizetői adatszolgáltatás (például magánszemélytől ingatlan-bérbeadásából származó jövedelem), annak a bevallási tervezetet ki kell egészítenie.

Ha a bevallásban szerepel fizetendő személyi jövedelemadó vagy szociális hozzájárulás, és ezek összege nem több mint 200 ezer forint, akkor – egyéni vállalkozók és az áfás magánszemélyek kivételével – idén is kérhető, akár 6 havi pótlékmentes részletfizetés, amit a bevallásban (81. sor) kell jelölni. Az első részlet befizetésének határideje 2020. május 20.

Ha a tervezetben visszaigényelhető adó szerepel, akkor a visszautaláshoz meg kell adni a bankszámlaszámot vagy a postai címet, attól függően, hogy miként szeretné visszakapni az adózó az év közben többletként befizetett adót. Ha valaki tavaly több önkéntes pénztárnak is fizetett, a bevallásban kell jelölnie, hogy melyik pénztárhoz kéri a visszautalást.

Akik papíralapon adják be bevallásukat, alá kell írniuk a főlapot, különben a bevallás érvénytelen.

Az szja 1+1 százalékáról mindenki nyilatkozhat akár a webes felületen, akár papíralapon, melyet postán is beküldhet a NAV-hoz. Ha a munkáltató vállalja a rendelkező nyilatkozatok összegyűjtését, akkor a munkavállalóknak a nyilatkozataikat május 11-éig kell átadniuk a munkáltatók részére.

A tervezet kiegészítésében, módosításában, a bevallás elkészítésében segíthet a NAV honlapján elérhető „Gyakori kérdések és válaszok az szja-bevallásról” című tájékoztató
(https://nav.gov.hu/data/cms519064/039_UTF_1350_GYIK2_2020_Internet_20200316.pdf).

Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézését, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV Általános tájékoztató rendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható.

Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, foglaljanak időpontot!

2020. április 1.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
Hasznostanacsokatervezetekhez.pdf

800 pénzügyőr is segíti a Rendőrség munkáját

A koronavírus elleni védekezésben, a járvány terjedésének lassításában és megfékezésében a megszokottnál is fontosabb a közrend és a közbiztonság fenntartása. Ezért a rendvédelmi szervek, egymás munkáját segítve és megerősítve együttműködnek az ebből adódó feladatok ellátásában. A veszélyhelyzet időszakában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) mintegy 800 pénzügyőrrel segíti a Rendőrség munkáját. A hétvégén elkezdődött a közösen koordinált járőrözés az ország több pontján.

Budapest, 2020. április 1.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza

Csatolt dokumentumok:
2020_04_01_800 penzugyorissegitiaRendorsegmunkajat.pdf

Egyszerűsítés a telefonos ügyintézésben

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerben (ÜCC). Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA) igényelhető a TEL nyomtatványon.


Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni. Az ügyfélkapu mellett ez szintén egy kényelmes, gyors és biztonságos ügyintézési lehetőség. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító szám (PIN kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.

A telefonos ügyintéző rendszerben többek között javítható a papíron is benyújtható bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni. Egyedi tájékoztatás kérhető az adószámla-egyenlegről, illetve az érintettek meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről és minősítésükkel kapcsolatban is érdeklődhetnek.

A telefonos ügyintéző rendszer hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig ingyenesen hívható a 06-80/20-21-22-es telefonszámon.

Az online nyomtatványkitöltő használatához csupán ügyfélkapu-regisztráció szükséges. A szolgáltatás a https://onya.nav.gov.hu linken érhető el, ahol belépéskor az ügyfélkapus azonosító adatok megadása után a telefonos ügyintézési kérelem az Új nyomtatvány/Kérelmek/TEL adatlap kiválasztásával és kitöltésével indítható el. Természetesen az alkalmazás mobil eszközön is működik.

A kérelmek alapján a NAV a következő napon megküldi az ügyfél KÜNY-tárhelyére a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN-kódot.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Feladó: Városháza