PEST VÁRMEGYEI KORMÁNYHIVATAL
VÁCI JÁRÁSI HIVATAL
HATÓSÁGI OSZTÁLY
https://kormanyhivatal.kh.gov.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/vac
A Váci Járási Hivatal Hatósági Osztály illetékességi területe az alábbi településekre terjed ki:
Acsa, Csõvár, Csörög, Galgagyörk, Kisnémedi, Kosd, Õrbottyán, Penc, Püspökhatvan, Püspökszilágy, Rád, Szõd, Szõdliget, Vác, Vácduka, Váchartyán, Váckisújfalu, Vácrátót.
Elérhetõségek:
Cím: 2600 Vác, Dr. Csányi László krt. 16.
Telefon: 06/27/200-510
Email: vac.hatosagi.osztaly@pest.gov.hu
Ügyfélfogadás: | |
Hétfõ |
10:00 - 12:00 és 14:00 - 16:00 |
Szerda | 8:00 - 16:00 |
Péntek | 8:00 - 12:00 |
A Váci Járási Hivatal Hatósági Osztály Kirendeltsége
A Váci Járási Hivatal feladatainak hatékonyabb ellátására Püspökhatvanban kirendeltséget mûködtet.
Elérhetõség: Püspökhatvan Polgármesteri Hivatal,
2682 Püspökhatvan, Kertsor u.25. Tel: 06-20/281-2220
Ügyfélfogadási idõ: Minden hónap 1. és 3. csütörtök: 8:00 - 16:00
A Váci Járási Hivatal Hatósági Osztály államigazgatási hatósági feladatai:
Egyéb feladatok:
- Egyéni vállalkozók ellenőrzése,
Szociális igazgatással kapcsolatos feladatok
- Aktív korúak megállapítása, szüneteltetése, és megszüntetése,
- Ápolási díjra való jogosultság megállapítása, megszüntetése,
- Egészségügyi szolgáltatásra, idõskorúak járadékára való jogosultság megállapítása, megszüntetése,
- Közgyógyellátás megállapítása,
- Hadigondozotti ellátások.
Vízügyi igazgatási feladatok:
- vízi társulat hiányában a helyi közcélú vízi létesítmények, illetve közcélú vízi munkák költségeinek az érdekeltre történõ kivetése.
Kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok:
- temetkezési szolgáltatási tevékenység engedélyezése, ellenõrzése,
- temetõ fenntartásával és üzemeltetésével összefüggõ feladatok ellenõrzése.
Ingatlan- vállalkozással kapcsolatos feladatok:
- üzletszerû társasház-kezelõi és ingatlankezelõi tevékenység bejelentése, nyilvántartásba vétele,
- felügyelet, ellenõrzés.
Környezetvédelmi igazgatással kapcsolatos feladatok:
- jogszabály által hatáskörébe utalt levegõtisztaság-védelmi hatósági eljárások.
Közlekedési igazgatási feladatok:
- Járdák, gyalogutak és azok mûtárgyai építésének, korszerûsítésének, fenntartásának, megszüntetésének, forgalomba helyezésének engedélyezése,
- Az elhelyezési tilalom alá esõ jel, jelzés, reklámtábla, reklámhordozó, reklámcélú berendezés vagy egyéb tárgy eltávolításának elrendelése,
- A közlekedés biztonsága, az út állagának védelme érdekében az út melletti ingatlan tulajdonosának kötelezése.
Az oktatással kapcsolatos feladatok:
- írásbeli érettségi vizsga feladatlapjainak kiosztásában közremûködés,
- megfigyelõként részvétel a felnõttoktatás osztályozó vizsgáin,
- óvodai foglalkozás 3 éves korban történõ megkezdése alóli felmentés.
A polgárok személyi adat és lakcímének nyilvántartásával kapcsolatos feladatok:
- lakcím érvénytelenítés.
Járási védelmi igazgatási feladatok:
- az illetékességi területén irányítja és összehangolja a honvédelmi és a katasztrófavédelmi feladatokat,
- béke, rendkívüli állapot, szükségállapot, megelõzõ védelmi helyzet és váratlan támadás idején szervezi és összehangolja a lakosság polgári védelmével és ellátásával kapcsolatos feladatokat,
- közremûködik a különleges jogrendben hozott rendkívüli intézkedésekbõl fakadó feladatok végrehajtásában,
- a honvédelemrõl és a Magyar Honvédségrõl, valamint a különleges jogrendben bevezethetõ intézkedésekrõl szóló törvényben, és az annak felhatalmazása alapján kiadott rendeletekben meghatározott feladatokat,
- az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezelésérõl és védelmérõl szóló törvényben, és az annak felhatalmazása alapján kiadott rendeletekben meghatározott feladatokat,
- a katasztrófavédelmi operatív feladatok ellátásához a hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szerve közremûködésével a célnak megfelelõen kialakított és felszerelt, folyamatosan üzemképes állapotban tartott vezetési pontot tart fenn.
Vác, 2023. július 19.
Dr. Maruszki Gábor
hivatalvezetõ